مسئول بخش بين‌الملل دبيرخانه يزد حسينيه ايران خبر داد:

حضور 60 گردشگر خارجی درمراسم اربعين حسینی در یزد

مسئول بخش بين‌الملل دبيرخانه يزد حسينيه ايران از حضور 60 گردشگر خارجی در مراسم اربعين يزد به عنوان حسينيه ايران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام عليرضا ميرجليلی مسئول بخش بين‌الملل دبيرخانه يزد حسينيه ايرانبا اشاره به حضور گردشگران خارجی در اربعين حسينيه ايران گفت: 60 نفر از گردشگران از كشورهای مختلف در مراسم سينه زنی اربعين مسجد جامع يزد شركت كردند و از نزديك عشق و ارادت مردم دارالعباده به سرور و سالار شهيدان، حضرت اباعبدالله الحسين (ع) را درك كردند.

وی بيان كرد: گردشگران خارجی در اين مراسم با تهيه تصاوير زيبا از اين مراسم، سفيری برای انتقال فرهنگ غنی عاشورايی مردم يزد به نقاط مختلف جهان شدند.
ميرجليلی، ارائه بسته های فرهنگی با موضوع اهداف قيام عاشورا و معرفی عزاداری های يزد به زبان انگليسی را از ديگر اقداماتی دانست كه در حاشيه بازديد گردشگران از برنامه های عزاداری يزد انجام شد.

مسئول بخش بين‌الملل دبيرخانه يزد حسينيه ايران عنوان كرد: حضور گردشگران خارجي در برنامه‌های عزاداری اربعين حسينی برای هشتمين سال متوالی با همكاری ميراث فرهنگی و ديگر نهادهای مرتبط انجام شد و به الگويی برای اصفهان، شيراز و كاشان در زمينه اهميت بحث گردشگری مذهبی تبديل شده است.

ميرجليلی در بخش ديگري از سخنان خود بيان كرد: 200 بسته فرهنگی به زبان انگليسی در قالب بروشور با محتوای مذهبی ازسوی دبيرخانه يزد حسينيه ايران نيز تهيه شده كه در دهه آخر صفر در شاهزاده فاضل و اميرچخماق بين گردشگران توزيع می شود.

وی ادامه داد: با توجه به اينكه عزاداری های يزد خالی از حاشيه است، می تواند بهترين وسيله برای انتقال فرهنگ تشيع و آشنايی ديگر ملت ها با دين اسلام و مكتب تشيع باشد.

انتهای پیام/ ی

بازديد گردشگران از برنامه های عزاداری يزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار