رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه به فروش 800 میلیون ریالی انار و فرآورده های آن در آیین شکرگذاری انارانه در این منطقه خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ هادی شریفی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاوه به برگزاری آیین شکرگزاری انار یا انارانه در هشت روستا و یک شهر پاوه به مدت 9 روز در آبان ماه جاری اشاره کرد و گفت: در این جشن  انار به همراه محصولات و فرآورده های آن همانند، رب انار، شربت انار، مربای انار و غیره در هریک از روستاهای شرکت کننده در آیین، فروشی نزدیک به 10 میلیون تومان داشته است.

وی  بیان کرد : در کنار این آیین برنامه های جانبی بسیاری همچون دف نوازی، نیایش به زبان محلی، آیین انارگردانی و مسابقه بازی بومی محلی برگزار شد و غرفه های فروش انار و فرآورده های آن در معرض دید عموم قرار گرفت.

شریفی به فروش بالای انار و فرآورده های آن در روستای داریان و شرکان در این آیین اشاره کرد و افزود: تولید سالانه انار در شهرستان پاوه نزدیک به سه هزار تن است و درصددیم این جشن و آیین را در سال های آتی با وسعت بیشتر و عناوین متعددتری برگزار کنیم.


انتهای پیام/ز

برگزاری جشن شکرانه انار در شهرستان پاوه 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.