مشاوران کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا را متقاعد کردند که از بیان اظهارات تهدیدآمیز بیشتر علیه کره شمالی در پارلمان کره جنوبی پرهیز کند.

صرف نظر کردن ترامپ از بیان اظهارات تندتر خود علیه کره شمالی در کره جنوبیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، یکی از مقامات ارشد آمریکا روز گذشته (جمعه) در مصاحبه با «ان بی سی نیوز» اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قصد داشت در سخنرانی خود در پارلمان کره جنوبی موضع سختگیرانه تری علیه کره شمالی اتخاذ کند؛ اما با توصیه مشاورانش از این تصمیم خود تا حدودی صرف نظر کرد.

این مقام ارشد آمریکایی گفت: دونالد ترامپ قصد داشت روز چهارشنبه در سخنرانی خود در پارلمان کره جنوبی، قدرت آمریکا را نشان دهد. رئیس جمهور خواستار جنگ نیست؛ اما می خواست قدرت آمریکا را نشان دهد تا پیامی برای منطقه بفرستد درباره اینکه آمریکا از متحدان خود حمایت و با تهدیدها مقابله می کند؛ اما نه به شیوه ای که دولت های پیشین آمریکا به کار می گرفته اند.

این مقام آمریکایی همچنین اعلام کرد: اما مشاوران کاخ سفید نتوانستند ترامپ را متقاعد کنند که در این سخنرانی به زمین گلف شخصی اش در نیوجرسی اشاره ای نکند.

رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود گفته بود: مسابقه گلف زنان در سال جاری میلادی در باشگاه ملی گلف ترامپ در بدمینستر نیوجرسی برگزار شد و در آن یکی از گلف بازهای برتر کره جنوبی به نام «سونگ هیون پارک» برنده شد. از 10 گلف باز برتر، 8 نفر آنها از کره جنوبی بودند.

مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، از اشاره  ترامپ به زمین گلف شخصی اش در طول این سخنرانی به شدت انتقاد کرد.

مشخص نیست که دونالد ترامپ در سخنرانی خود در پارلمان کره جنوبی قصد داشت چه تهدیدهای دیگری علیه کره شمالی مطرح کند. وی در این سخنرانی به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هشدار داد و گفت تسلیحات هسته ای که وی در حال ساخت آن است، او را امن تر نخواهد کرد. این تسلیحات فقط رژیم وی را در معرض خطر بزرگتری قرار می دهد.

وی در ادامه این سخنرانی خطاب به رهبر کره شمالی افزود: ما را دست کم نگیر و ما را امتحان نکن.

ترامپ پیش از این هم بارها به شدت به کیم جونگ اون هشدار داده و او را تهدید کرده است. وی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد.

ترامپ همچنین بارها کیم جونگ اون را «مرد موشکی» خطاب کرده است. رئیس جمهور آمریکا پیشتر در سخنرانی خود در نیویورک مدعی شده بود: مرد موشکی در حال انجام مأموریت خودکشی خود و رژیمش است.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ علیه پیونگ‌یانگ در ماه های اخیر به شدت تشدید شده است.

دونالد ترامپ از روز شنبه تور 12 روزه آسیایی خود را آغاز کرد و هم اکنون در شهر دانانگ در ویتنام به سر می برد.


انتهای پیام/

ممانعت مشاوران ترامپ از بیان اظهارات تند توسط وی علیه کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
وقتی زور باشه ، حتی ترامپ هم چیزی نمیگه و جرات تندگوئی ندارد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
وقتی زور باشه ، حتی ترامپ هم چیزی نمیگه و جرات تندگوئی ندارد .
آخرین اخبار