معاون سیاسی سپاه گفت: آگاه سازی فرهنگی مردم عراق و سوریه نسبت به جریان‌های تکفیری و تفکرات آنها اقدامی فراتر از کار نظامی و امنیتی است.

آگاه سازی مردم عراق و سوریه نسبت به تفکرات تکفیری اقدامی فراتر از کار نظامی استسردار رسول سنایی‌راد معاون سیاسی سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اهمیت آزادسازی البوکمال سوریه، اظهار کرد: بوکمال در نزدیکی مرز عراق و سوریه است و به عنوان یک معبر مرزی ارتباط جاده‌ای و مرزی را میان دو کشور برقرار می‌کند.

وی ادامه داد: در دوره‌ای که تروریست‌های تکفیری در دوسوی مرز عراق و سوریه اراضی گسترده‌ای را در اختیار داشتند یکی از معابر مواصلاتی و ارتباطی راهبردی از این منطقه عبور می‌کرد.

معاون سیاسی سپاه اضافه کرد: پس از اینکه تکفیری‌ها شهر‌های بزرگی همچون رقه در سوریه و موصل در عراق را از دست دادند، شهر‌های بوکمال، قائم و المیادین مرکز تجمع تروریست‌های تکفیری فراری از سایر شهر‌ها و مناطق مورد اشغالی  بود که تروریست ها در این مراکز تجمع کرده بودند.

معاون سیاسی سپاه پاسداران گفت: بوکمال و قائم آخرین نقطه شهری بود که از اشغال تکفیری‌ها در آمد و از این جهت مهم است که هیچ نقطه شهری و تجمع بزرگی در اختیار تروریست‌ها نیست.

وی با بیان اینکه تروریست‌های تکفیری در سوریه به بیابان‌ها پناه برده اند افزود: احتمال بازگشت تروریست‌ها به کشور‌های خودشان زیاد بوده چراکه اکثر آنها خارجی هستند.

سردار سنایی راد اضافه کرد: برخی از سران کشور‌های منطقه همچون رئیس جمهور مصر هشدار دادند که احتمال بازگشت داعش به لیبی و مصر وجود داشته که این جای نگرانی دارد.

وی با بیان اینکه برخی از تروریست‌ها به کشور‌های اروپایی بازخواهند گشت افزود: تعداد تروریست‌های مرجوعی به کشور‌های اروپایی تا سه هزار نفر گمانه زنی شده که حدود ۲۰ درصد از آنها به هلاکت رسیده اند.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه هیچ کانونی در اختیار تکفیری‌ها نیست گفت: سقوط بوکمال مرحله جدیدی از حیات تروریست‌های تکفیری است که حاکمیت آنها فروپاشیده شده است، برخی از آنها به روستا‌ها و بیابان‌ها پراکنده شده یا به کشور‌های خودشان باز خواهند گشت.

سردار سنایی راد با بیان اینکه از زمان سقوط موصل تکفیری‌ها در شرایط انفعال قرار گرفتند، بیان کرد: از زمان آزادسازی موصل شاهد مقاومت چندانی از سوی تکفیری‌ها نبودیم و اکنون باید نیرو‌های دفاعی و امنیتی در سوریه و عراق در فضای گسترده تری اقدام به شناسایی و حمله به تجمعات پراکنده تروریست‌ها انجام دهند.

وی افزود: هر گونه ابتکار عمل از تروریست‌های تکفیری گرفته شده و خطر جدی متوجه امنیت عراق و سوریه نخواهد شد.

معاون سیاسی سپاه با تاکید بر اینکه در کنار اقدامات نظامی باید در عرصه فرهنگی و اجتماعی به آگاه سازی مردم توجه شود،خاطر نشان کرد: آگاه سازی مردم نسبت به جریان‌های تکفیری و تفکرات آنها اقدامی فراتر از کار نظامی و امنیتی است که باید به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار