جذب 28 میلیارد ریال در حوزه گردشگری خراسان شمالی

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان گفت: تاکنون 28 میلیارد ریال اعتبار در حوزه گردشگری اداره میراث فرهنگی در استان خراسان شمالی جذب و هزینه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ مینا هاشمی مرغزار معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که در سال گذشته 16 میلیارد ریال اعتبار در حوزه گردشگری جذب و هزینه شد،گفت: از ابتدای امسال در راستای معرفی پتانسیل های خراسان شمالی جشنواره و برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار شده است که در معرفی استان و افزایش سطح درآمد مردم هم بسیار موثر بود.

وی افزود : استان خراسان شمالی هم اکنون 579 اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که علاوه براین هزار و 200 اثر هم شناسایی شده است.

مرغزار به برگزاری جشنواره ها برای معرفی قابلیت ها و توانمندی های استان و توسعه صنعت گردشگری اشاره و تصریح کرد : باید دراستان خراسان شمالی به جزء آثار تاریخی دیگر قابلیت ها مانند محصولات زعفران ، انگور ، گردو ، عسل و ... را معرفی کنیم تا بتوانیم در صنعت گردشگری خراسان شمالی رشد و توسعه را شاهد باشیم.

وی اظهار کرد : برگزاری جشنواره های عسل در روستای رویین اسفراین ، زعفران در فاروج ، گردو در فیروزه ، غذاهای سنتی و بازی های محلی روستای زوعلیا در مانه و سملقان ، سفره ایرانی در حسینیه جاجرمی ها را از جمله جشنواره های برگزار شده امسال در استان عنوان کرد .

وی با اشاره به اثرات برگزاری جشنواره ها در معرفی و توسعه صنعت گردشگری و ارتقاء سطح اقتصاد استان اظهار کرد : در جشنواره عسل 600 میلیون ریال فروش عسل و صنایع دستی داشتیم وبرای محصول زعفران هم شرکت های خارجی با انعقاد قرارداد، وارد کار شده اند.

انتهای پیام/آ

ثبت 579 اثر تاریخی در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.