فرماندار ملایر گفت : هم اکنون 230 واحد صنعتی در سطح شهرستان‌ ملایر فعالیت می کنند.

230 واحد صنعتی در ملایرفعال استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عبدالعظیم رضایی فرماندار ملایر در مراسم افتتاح هتلینگ بیمارستان دکتر غرضی ملایر که با حضور وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار شد افزود: در دو سال اخیر اقدامات مطلوبی در زمینه بازگشت برخی واحد‌های تعطیل و ‌نیمه‌تعطیل شهرستان انجام شده و امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی کلیه واحد‌های صنعتی، شهرستان‌گامی موثر در راستای اشتغال‌زایی ملایر برداریم.

وی ادامه داد: از همه ظرفیت‌‌های شهرستان باید در زمینه حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید استفاده شود.

رضایی با بیان اینکه تعداد روستاهای ملایر از ۳۵۰ به ۲۰۸ روستا کاهش پیدا کرده است گفت: هم‌اکنون اقدامات ‌خوبی در راستای حفظ سکونت در روستاهای شهرستان ملایر در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ‌ملایردر گذشته حدود 350 روستا وجود داشته است بیان کرد: در حال حاضر این شهر 208 روستای دارای سکنه دارد و هم‌اکنون اقدامات ‌خوبی در راستای حفظ سکونت در روستاهای، شهرستان در حال انجام است.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه هم‌اکنون‌ مهمترین دغدغه مسئولان و مردم در خصوص اشتغال است گفت: باید از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌‌های ملایر در راستای ایجاد اشتغال در این شهر استفاده شود.

وی همچنین با اشاره به ثبت ملایر به عنوان شهر ملی مبل و‌ منبت افزود: هم‌اکنون حدود 4 هزار کارگاه مبل و منبت در ملایر فعال است و تعداد 8 هزار نفر به صورت مستقیم ‌و با احتساب صنایع وابسته تعداد 20 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این واحدها فعالیت دارند.

رضایی با اشاره به ظرفیت بالای ملایر در حوزه کشمش و انگور اظهار داشت: این شهر با داشتن بیش از 10 هزار هکتار باغ انگور جایگاه ویژه‌ای در زمینه صادرات این ‌محصول به ‌کشورهای اروپایی و آسیایی دارد و هم‌اکنون پرونده ثبت جهانی انگور ملایر در فائو در دست پیگیری است و در آینده شاهد ثبت جهانی انگور ملایر خواهیم بود.

فرماندار ملایر خواستار افزایش سهمیه تسهیلات صنوق کارآفرینی امید در راستای تسهیل کار آفرینان و‌ همچنین تقاضای پرداخت یارانه و تجهیزات در زمینه راه‌اندازی، شیلتر بانوان( مرکز نگهداری زنان معتاد) شد.

وی با اشاره به تشکیل بنیاد صیانت از خانواده از سال گذشته در ملایر ایجاد شده گفت: با تشکیل این بنیاد در هشت ماهه امسال شاهد کاهش 31 درصدی طلاق در ملایر بوده‌ایم.

انتهای پیام/ج

فعالیت بیش از 200 واحد صنعتی در ملایر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.