پورسید آقایی در بیست و یکمین جلسه شورای شهر مطرح کرد؛

لزوم اعتماد شورایی‌ها به سازمان حمل و نقل و ترافیک

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: شورای شهر متولی اصلی سازمان حمل و نقل و ترافیک است و خوب است که اعضای شورای شهر به این مجموعه اعتماد کنند.

لزوم اعتماد شورایی‌ها به سازمان حمل و نقل و ترافیکبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بیست و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد حضور یافت و در خصوص یک فوریت طرح شناسایی گره‌های ترافیکی شهر تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

پورسید آقایی اظهار کرد: در گذشته ۹۲ نقطه از نقاطی که در کلانشهر تهران گره ترافیکی دارند، شناسایی شدند و ۴۵ نقطه جدید نیز طی روزهای اخیر شناسایی شدند.

وی ادامه داد: طرح شناسایی نقاط دارای گره ترافیکی شهر تهران، نیاز به مطرح شدن به صورت یک فوریتی ندارد و مسأله جدیدی نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیکی تصریح کرد: شورای شهر تهران متولی اصلی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است و خوب است که اعضای شورای شهر به آن اعتماد کنند.

پورسید آقایی یادآور شد: در حالی که به لحاظ استاندارد، هر بزرگراه باید دارای ۳ لاین عبوری باشد، برخی از بزرگراه‌های کلانشهر تهران دارای ۵ لاین هستند.

وی تاکید کرد: با شرایط فعلی برخی بزرگراه‌ها و مسیرها دارای عرض اضافی هستند و باید بر اساس استانداردها اصلاح شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: اولویت اصلی معاونت حمل و نقل و ترافیک خودرو محوری نیست و رفع گره‌های ترافیکی با بودجه ۱۰۰ میلیون تومانی امکان پذیر نیست و به بودجه کلان نیاز دارد.

پورسید آقایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها ۱۹ نقطه از نقاط شناسایی شده، قابلیت اجرای طرح رفع گره‌های ترافیکی را دارا هستند.

وی تاکید کرد: مطالعات بسیاری برای شناسایی و واکاوی گره‌های ترافیکی کلانشهر تهران در دست اقدام و بررسی است.

پورسيدآقايی در مخالفت با طرح يک فوريتی اصلاح ترافيكی نقاط شهری گفت: تنها ١٩ طرح قابل اجراست و مابقی يا رد شده يا در حال مطالعه است.

وی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: به معاونت حمل و نقل اعتماد كنيد پليس اين توضيحات را به ما هم داده است كه با اصلاح ترافيكی ٣٧ نقطه ترافيک تهران بهبود می يابد، اما واقعی نيست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: گره‌های كوچک كم هزينه را حل می‌كنيم، اما از آنجايی که نگاهمان خودرو محور نيست به مردم بها می دهيم.

انتهای پیام/

37 گره ترافیکی تهران واقعی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار