استاندار قزوین گفت: باید رسانه‌ها با نقد سازنده همراه با رعایت انصاف و به دور از مسائل حاشیه‌ای برای بیان دغدغه‌ها ومشکلات موجود در جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در نشست با اصحاب رسانه، رسانه‌ها را یکی از ملاک‌های آگاهی در جامعه دانست و بر ضرورت ماندگاری رسانه‌های محلی در استان‌ها تاکید کرد.

وی اضافه کرد: زمانی جوامع توسعه می‌یابند که در آن اراده مردم وجود داشته باشد و اراده هم حاصل آگاهی است که از سوی رسانه‌ها به مردم داده می‌شود.

استاندار اضافه کرد : مدیران موظف هستند پاسخ انتقادات رسانه ها را مکتوب کرده و رونوشت آن را به روابط عمومی استانداری ارسال کنند.

زاهدی گفت : متاسفانه هنوز مدیران به فرهنگ نقدپذیری عادت نکرده اند و این گفته که نقد حتما باید همراه با راهکار باشد سخن درستی نیست.

وی اضافه کرد :  برخی از روابط عمومی های دستگاه ها اخبار کلیشه ای و یک طرفه برای رسانه ها ارسال می کنندکه کار درستی نیست.

استاندار افزود: خبرنگار ممنوع الورود به جلسات و نشست های مدیران استان نداریم و امکان حضور برای همه رسانه ها باید فراهم باشد.

استاندار خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران شد و گفت: به نفع استان است که خبرنگاران حرفه‌ای با معلومات و اطلاعات دقیق داشته باشیم.

زاهدی در ادامه گفت : تاکنون از هیچ رسانه ای شکایت نکرده و نخواهم کرد چون به حفظ و تقویت فضای امن برای کار رسانه ای باور دارم.

استاندار در ادامه با بیان اینکه در انتخاب مدیران دیدگاه‌های سیاسی، فشار‌های سیاسی و کانو‌های قدرت بی تاثیر نیست گفت: باید تلاش کرد شایسته سالاری در انتخاب مدیران لحاظ شود.

وی گفت: انتصابات و جابجایی های مدیران مبتنی بر تصمیمات درست و استدلال های قابل قبول خواهد بود.

مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی استان هم در این نشست از فعالیت ١٠٧ رسانه مکتوب در استان خبر داد.

اسکندر نژاد افزود: از میان این رسانه‌ها ٤٠ فقره نمایندگی روزنامه‌های سراسری،١٣ نمایندگی خبرگزاری و دو نشریه الکترونیکی علمی تخصصی وابسته به مراکز دانشگاهی است.

توجه و نظارت بر تخصیص عادلانه آگهی‌ها، ارزیابی مدیران بر اساس شایسته سالاری، توجه به مسائل فرهنگی و برگزاری جلسات متعدد با رسانه‌ها از مهمترین دغدغه‌های مدیران مسئول رسانه‌های استان بود که در این نشست مطرح شد.

انتهای پیام/

 

نشست استاندار قزوین با اصحاب رسانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار