مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت: گشایش و استفاده عمومی از مجموعه خلعت‌پوشان یکی از مطالبات اجتماعی شهروندان است.

استفاده عمومی از خلعت‌پوشان، یک مطالبه اجتماعی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، که به همراه شهردار تبریز از باغ و برج تاریخی خلعت‌پوشان بازدید می‌کرد، اظهار داشت: این مجموعه، به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم شهر تبریز که به ثبت ملی نیز رسیده با بلاتکلیفی‌ مواجه است؛ با این حال، بازدید گروهی از مجموعه خلعت‌پوشان شرایط مناسبی فراهم آورده تا این باغ و بنای تاریخی، هر چه سریع‌تر در برنامه‌های گردشگری تبریز ۲۰۱۸ لحاظ شود.

وی با بیان این‌که بهره‌برداری گردشگری از خلعت‌پوشان یکی از مطالبات اجتماعی است، گفت: با امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه، میراث فرهنگی استان تا دو ماه آتی، بخش‌های موردنیاز باغ را مرمت خواهد کرد؛ همچنین محوطه‌سازی و نحوه حضور گردشگران نیز با اجرای مطالعات لازم صورت می‌گیرد.

آبدار در حاشیه این بازدید، دستورات لازم را برای مرمت گچ‌بری‌های تاریخی سقف و کف نامناسب و همچنین بازسازی کنگره‌های زیبای برج که در سال‌های اخیر تخریب شده است، صادر کرد.

انتهای پیام/خ

شهردار تبریز از باغ و برج تاریخی خلعت‌پوشان بازدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.