صحرائیان گفت: هدایت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سومی سوق دهیم تا شاهد بهبود زیر ساخت پژوهش شویم.

لزوم حرکت دانشگاه‌ها کشور به سمت دانشگاه‌های نسل سومبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی صحرائیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران در مراسم افتتاحیه سومین همایش ملی سلامت در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: درحال حاضر مهمترین و اصلی ترین دغدغه اصلی ما فرهنگ سازی در حوزه فناوری است و یقینا این نگرش از آموزش و پرورش باید آغاز شود، به طوری که فناوری با اشتغال ارتباط تنگاتنگی دارد و اگر ما این را در جامعه نهادینه کنیم موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروزه دانشگاه‌ها می توانند نقش مهمی در اقتصاد دانش بنیان داشته باشند و می توانند یک ساماندهی در نظام ملی نوآوری به منظور ارتقا جایگاه جهانی در کشور ایفا کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد:یکی از اقدامات مهمی که ما باید در کشور ایجاد کنیم این است که دانشگاها را به سمت دانشگاهای نسل سوم سوق دهیم تا شاهد توسعه و بهبود زیر ساخت های پژوهش،فناوری و نوآوری در کشور باشیم.

صحرائیان بیان کرد:دانشگاها باید فناوری را به داخل دانشگاه بکشانند و دسترسی به آن را برای دانشجویان تسهیل نمایند.

وی تصریح کرد:خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی در زمینه فرهنگ سازی در درون دانشگاه کوشا عمل کرده است و امیدواریم این روند همچنان ادامه پیداکند و در رسیدن به این اهداف پیش قدم باشد.

مقاوم دوم دانشگاه علوم پزشکی تهران در  ثبت اختراعات بین المللی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به تعداد اختراعات این دانشگاه پرداخت و گفت: تعداد اختراعات بین المللی دانشگاه علوم پزشکی تهران ثبت شده در سال گذشته 15 مورد بود که تعداد کل آن به 53 مورد رسیده، در حالی که تعداد کل اختراعات داخلی تایید شده در سال گذشته 57 مورد بوده است.

صحرائیان با اشاره به این که ما مرجع استعلام نوآوری در کشور هستیم، اضافه کرد: همکاری نزدیکی با کانون پتنت ایران داریم به طوری که صادرات شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه به کشورهای مختلف قابل توجه است اما امیدواریم در سال‌های آینده شاهد افزایش حجم و تعداد کشورها باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران تعداد شرکت‌های دانش بنیان این مجموعه را 37 شرکت اعلام کرد و اضافه کرد: در زمینه اعطای اعتبارات به شرکت‌های دانش بنیان متاسفانه موفق نبودیم و اعتبارات این شرکت ها را باید به طور چشمگیری افزایش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار