نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: قیام میرزا کوچک جنگلی متاثر از نهضت حسینی بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛  آیت الله قربانی  نماینده ولی فقیه در گیلان  امروز در دیدار با اعضای ستاد کنگره بزرگداشت میرزا کوچک و 150 روحانی و طلبه شهید گیلان گفت : امروز گیلان به ایثار و جانفشانی سردار جنگل افتخار می کند و آیندگان این سرزمین شجاعت میرزا کوچک  را خواهند ستود.

وی  شالوده ی قیام میرزا را متاثر از نهضت حسینی اعلام و افزود : تداوم این فرهنگ موجب بروز و ظهور حماسه ماندگار دفاع مقدس شد که گیلان سرافراز  در آن بیش از 8 هزار شهید گرانقدر،  تقدیم آرمان های پاک انقلاب اسلامی کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان  با استناد به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه نهضت جنگل مینیاتوری از  انقلاب اسلامی  است خاطر نشان کرد : آرمان و راه میرزا کوچک جنگلی متاثر از آموزه های اصیل اسلامی  و بر پایه عدالت بود.

آیت الله قربانی نقش امام راحل در روند پیروزی نهضت اسلامی تشریح کرد  و افزود : سیره امام و اراده راسخ ایشان در بیداری جامعه ی اسلامی زمینه ساز تربیت نسلی شد که امروز جایگاه ایران اسلامی را در حوزه منطقه ایی و بین المللی ارتقاء داده و موجب شده الگویی کامل از حاکمیت دینی به جهانیان ارایه شود.

حجت الاسلام والمسلمین تسخیری دبیر ستاد کنگره ی بزرگداشت میرزا کوچک و 150 روحانی شهید گیلان نیز گزارشی از عمده ترین برنامه ها و اقدامات این ستاد برای تبیین فلسفه قیام جنگل و جمع آوری زندگینامه و آثار شهدای طلبه و روحانی استان ارایه و تصریح کرد : 11 آذر امسال کنگره بزرگداشت میرزا کوچک و 150 روحانی شهید گیلان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مصلای بزرگ امام خمینی رشت برگزار می شود.

 

انتهای پیام/م.ع

قیام میرزا کوچک جنگلی متاثر از نهضت حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.