نشست شورای مدیریت بحران با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت،محسن رضایی دبیر، سردار فضلی در حال برگزاریست.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهندس بازوند استاندار کرمانشاه امشب دوشنبه در نشست شورای مدیریت بحران که هم اکنون با حضور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار فضلی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است؛ اظهار داشت:زلزله کرمانشاه یک زلزله بی سابقه بود که موجب کشته و زخمی شدن بسیاری از هم استانی‌های عزیزمان شد. البته با هوشمندی که مردم به خرج دادند از تلفات گسترده‌تر کاسته شد.

۷ شهرستان و ۱۹۳۰ روستا در این زلزله دچار آسیب جدی شده اند / برای تامین نیاز‌های زلزله زدگان با جدیت تلاش می‌کنیم

زلزله خسارت‌های بسیار فراوانی را به استان وارد کرده است که خسارت‌های گسترده آن ۷ شهرستان و ۱۹۳۰ روستا را در بر گرفت.

دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور از شب گذشته موضوع زلزله را رصد می‌کردند و تا ۵ صبح این هماهنگی‌ها ادامه داشت.

دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت نیز امروز به شکل مستمری به بررسی وضعیت خدمات رسانی به زلزله زدگان پرداختند.

نیرو‌های سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی نیز زحمات بسیاری برای کمک به زلزله زدگان متحمل شدند.

بسیاری از خانه‌های مردم ویران شده است و این‌ها نیازمند چادر هستند که امیدواریم این نیاز را هرچه سریعتر به طور کامل تامین کنیم.

برخی از ساختمان‌های نوساز از جمله بیمارستان شهر نتوانست در مقابل زلزله مقاومت کنند که این نیازمند یک آسیب شناسی جدی است.

رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ستاد بحران گفت:با حادثه دیدگان صمیمانه همدردی میکنم و از همه دست اندار کارانی که از دیشب و از لحظات اولیه پای کار هستند تشکر میکنیم .

۷ شهرستان و ۱۹۳۰ روستا در این زلزله دچار آسیب جدی شده اند / برای تامین نیاز‌های زلزله زدگان با جدیت تلاش می‌کنیم

وی  با اشاره به اینکه ما آمادگی کاملی داریم که هر کمکی بر می آید انجام دهیم افزود:بیش از خسارت جانی در منطقه آوارگی و بی جا و مکانی مردم است که فکر جدی میطلبد و بازسازی ها باید از سر شروع شود و هزار میلیارد تومان برای این امر نیاز است.

وی افزودباز سازی ها چند سالی طول خواهد کشید باید برای این امر حتما ردیف بودجه قرار گیرد و این مناطق باید کمتر از یکسال به وضعیت عادی برگردد.

تونل‌های آب گرمسیری در این منطقه میتواند پتانسیل خوبی برای این منطقه باشد.

وزیر کشور نیز  در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه گفت: به مردم استان کرمانشاه تسلیت می گویم، عمق حادثه بسیار زیاد بود خدمات خوبی ارائه شده است و اولویت اول باید مبنی بر کاهش هزینه های جانی باشد.

۷ شهرستان و ۱۹۳۰ روستا در این زلزله دچار آسیب جدی شده اند / برای تامین نیاز‌های زلزله زدگان با جدیت تلاش می‌کنیم

وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری اولویت را به جان مردم دادند افزود:رئیس جمهور دستور اکید دادند که کارها حتما پیگیری شود واز همه بازوهایی که کمک دادند تا این حادثه عظیم را کنترل کنیم تشکر میکنیم .

وی ادامه داد:مسیر سرپل تا ثلاث روستاها بسیار آسیب دیده است و انگار خدماتی به آنها نرسیده است اما واقعا اینقدر خسارت زیاد بود امداد رسانی به چشم نمی آمد در موضوع چادر وضعیت خوبی نداریم  و دوستان هر چقدر چادر وجود دارد بیاورند در استان و به مردم تحویل بدهید.

وی با بیان اینکه  20 هزار چادر در راه است گفت:توزیع این چادر ها هم بسیار مهم است و بدانید هماهنگی ها چگونه است که به دست مردم برسد و اولویت را بگذاریم برای افرادی که خانه هایشان تخریب صد درصدی شده است .آب همچنان مشکل دارد این قابل قبول نیست سریع این معضل را رفع کنید و سربع آب را به دست مردم برسانید.آب معدنی کافی را برای مردم تامین کنید .آب رسانی را حتما کارش را یکسره کنید.48 ساعت برای انجام امور بسیار زیاد است این اصلا قابل قبول نیست .

وی در خصوص تامین امکانات اولیه گفت:فردا تا ظهر کمیته آب و برق کار را تمام کندو اگر برق نیست با ژنراتور برق رسانی کنید تا نان لواش پخت شود و به دست مردم برسد. موضوع گاز در صورت نشت گیری و انجام کار آن خواهشا انجام شود و به سرانجام برسانید.

در روز اول قابل قبول است که نا هماهنگی باشد اما از فردا قابل قبول نیست و باید با دستگاه‌های مختلف با نظارت کامل و دقیق کارها انجام شود.

وزیر کشور با اشاره به اینکه همراهی با مردم باید انجام شود ادامه داد:این مردم چیزی غیر معقول نمیخواهند و طبیعی است و درشتی ها را به دل نگیرید و هوای مردم را داشته باشد .کارها قطعا پیگیری میشود و آوار برداری ها هرچه سریعتر انجام شود و بهتره که باوجود اینکه ظاهرا کسی زیر آوار نیست هم انجام شود.

وی خطاب به مسوولین اجرایی افزود:پاکسازی های معابر را حتما انجام دهید و کنترل بیمارها را در نظر داشته باشید و در این امر دقت کنید که کنترل شود .

تبلیغات و اطلاع رسانی فضا سازی به گونه ای نباشد که مردم نا امید شوند و خسارات حتما تامین خواهد شد .

سرپرست اورژانس کشور: ۵ بیمارستان صحرایی در مناطق زلزله‌زده ‌برپا می‌شود

پیرحسین کولیوند در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه‌ اظهار داشت: به‌دلیل تخریب بیمارستان سرپل‌ذهاب از صبح امروز و در نخستین اقدام بیمارستان صحرایی 50 تخته‌خوابی در این شهر برپا شد و بسیاری از درمان‌های اولیه مصدومان در این بیمارسان انجام شد.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به برپایی پنج بیمارستان در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: یک بیمارستان 50 تخته‌خوابی اورژانس در سرپل‌ذهاب برپا شده است و یک بیمارستان 50 تخته‌خوابی توسط ارتش و یک بیمارستان 30 تخته‌خوابی توسط سپاه در این شهر در حال استقرار و برپایی است.

کولیوند افزود: در شهر ثلاث باباجانی نیز یک بیمارستان 50 تخته‌خوابی برپا شده است و در اسلام‌آباد غرب نیز یک بیمارستان 30 تخته‌خوابی برپا خواهد شد تا شمار بیمارستان‌های سیار مناطق زلزله‌زده به پنج بیمارستان برسد و این بیمارستان‌ها تا بازسازی بیمارستانهای اصلی این شهرها مستقر هستند.

وی با بیان اینکه کار بازسازی بیمارستان‌های تخریب شده از فردا آغاز می‌شود گفت: از فردا گشت‌زنی آمبولانس‌ها در مناطق روستایی آغاز می‌شود و در بحث دارو، تجهیزات پزشکی و خون و فرآورده‌های خونی هیچ کمبودی در مناطق زلزله‌زده وجود ندارد و می‌توان گفت در بخش درمانی این مناطق به وضعیت ثابت رسیده‌ایم.

وی از انتقال بدون عارضه تمام مصدومان زلزله استان کرمانشاه خبر داد و افزود: بسیاری از مصدومان قطع عضوها با سرعت منتقل شدند تا امکان پیوند عضو وجود داشته باشد.

فردا رییس جمهور به کرمانشاه می آید مصوبات جلسه با ایشان حتما پیگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.