در واکنش به تهدیدهای فرانسه؛

موگرینی احتمال وضع تحریم‌های موشکی علیه ایران را در آینده‌ نزدیک بعید دانست

فدریکا موگرینی در واکنش به تهدید فرانسوی‌ها مبنی بر اعمال تحریم‌های موشکی علیه ایران گفت دورنمای اعمال چنین تحریم‌هایی را در آینده نزدیک نمی‌بیند.

موگرینی احتمال تحریم‌های موشکی علیه ایران را در آینده‌ای نزدیک منتفی دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز در حاشیه نشست وزرای خارجی اتحادیه اروپا در شهر بروکسل، پایتخت بلژیک، در یک کنفرانس خبری، بار دیگر تأکید کرد برنامه های موشکی ایران با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ارتباطی ندارد. موگرینی در واکنش به تهدید فرانسوی‌ها مبنی بر اعمال تحریم‌های موشکی علیه ایران گفت دورنمای اعمال چنین تحریم‌هایی را در آینده نزدیک نمی‌بیند.

همچنین به نقل از رویترز، موگرینی پس از پایان این نشست در بروکسل که ریاست آن را برعهده داشت، در واکنش به بحران اخیر لبنان پس از کناره‌گیری جنجالی سعد حریری از نخست وزیری این کشور، درباره هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی لبنان و افزایش تنش ها و بی ثباتی در این کشور هشدار داد و از حریری خواست به کشورش بازگردد. موگرینی همچنین از دولت ائتلافی لبنان خواست برای دستیابی به موفقیت های داخلی تلاش کند. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از احزاب سیاسی لبنان خواست بر (منافع) این کشور و شهروندان لبنانی تمرکز کنند.

سعد حریری سیزدهم آبان در اقدامی جنجالی و در حالی که به ریاض، پایتخت عربستان سعودی، سفر کرده بود ار نخست وزیری لبنان استعفا کرد. نخست وزیر مستعفی لبنان متن استعفانامه خود را (که توسط سعودی ها دیکته شده بود) از ریاض قرائت کرد. این اقدام غیرمنتظره حریری جامعه سیاسی لبنان را در شوک بزرگی فرو برد. گزارش ها حاکی از آن است که نخست وزیر مستعفی لبنان عملاً در ریاض زندانی شده است.

فدریکا موگرینی همچنین با دولت و ملت ایران و بازماندگان زمین‌لرزه مرگبار شب گذشته در غرب کشورمان ابراز همدردی کرد و افزود اتحادیه اروپا آماده هرگونه همکاری با ایران در این زمینه برای کاستن درد و رنج بازماندگان است.

 

انتهای پیام/

اظهارات موگرینی درباره برنامه موشکی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملت
۰۹:۴۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
یادش بخیر ....اگه احمدی نژاد بود جرات نمیکردند حتی به زبون بیارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
ما از این غربی ها نمی ترسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
چرا یه زلزله نمیاد کل اروپا و امریکا رو با خاک یکسان کنه ما راحت بشیم؟!‏
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۴۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
شتر در خاب بیند پنبه دانه...فکر موشکاورو ازسرتون بیرون کنید..تحریمم کار همیشگیتونه...
آخرین اخبار