به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ سلامتی ،مدیرکل ثبت اسنادواملاک در دیدار با امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم با بیان اینکه استان رتبه ی نخست در سرعت و دقت عمل ثبت شرکتها در کشور را دارد اظهارکرد: هم اکنون از ۱۱۳ دفتر ثبت اسناد موجود در استان ۱۰۰ دفتر فعال است.
وی افزود: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته جعل اسناد به حداقل رسیده که منجر به کاهش شکایات املاک در #دادگستری شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم خاطر نشان کرد: تفاهم نامه سه جانبهای بین شهرداری و نظام مهندسی و اداره کل ثبت اسنادواملاک استان منعقد شد که اسناد دولتی بین دفاتر ثبت تقسیم میشود.
سلامتی بیان کرد: با اداره کل ثبت احوال استان هماهنگیهایی صورت گرفته و در یک سیستم شبکهای به هم متصل شدند.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک قم عنوان کرد: میزان درآمد اداره کل ثبت اسنادواملاک در سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان بود و در ۶ ماهه امسال نیز ۱۴ میلیارد تومان درآمد کسب شد.
امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم ضمن قدردانی از تلاشها و اقدامات صورت گرفته گفت: مشکلات ثبتی هرچه سریعتر مرتفع گردد و انجام امورات ثبتی نیز باید با سرعت بیشتری صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: با برون سپاری و مکانیزه کردن امورات ثبتی میتوان به انجام این امور سرعت داد.
نماینده مردم قم گفت :نبود وجود اداره ثبت در برخی از مناطق قم باعث رفت و آمد مردم به مرکز شهر و ایجاد ترافیک و هزینه میگردد که ضرورت دارد ضمن بررسی برون سپاری و ایجاد ادارات در مناطق، انجام کارها برای مردم سهل و آسان گردد.
امیرآبادی تاکید کرد: این اداره کل باید برای پایین آوردن هزینههای امورات ثبتی تدابیری بیاندیشد و حداقل هزینه از مردم استان اخذ گردد.
در پایان این دیدار برخی از قوانین و مقررات اسناد ثبتی به بحث و بررسی گذاشته شد.
انتهای پیام/ش