بیش از ۹۵ درصد فعالیت‌های سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد از طریق برون سپاری انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزشبرون سپاری سواد آموزی استان و پرورش استان در نشست مسئولان آموزش وپرورش با مدیران این مؤسسه‌ها گفت: این فعالیت‌ها از طریق واگذاری به ۹ مؤسسه وتشکل مردم نهاد در ۱۳ منطقه و شهرستان استان انجام می‌شود.
اردشیر یاری افزود: فعالیت‌های این موسسات شامل ۳ دوره سوادآموزی، انتقال وتحکیم است که برای ۴ هزار و ۶۰۰ سوادآموز در طول سال تحصیلی انجام می‌شود.
وی گفت: تهیه امکانات تحصیلی وپشتیبانی دوره‌های توانمندسازی آموزش دهندگان در طول سال به عهده این مؤسسه‌ها و کار نظارت برگزاری آزمون وارزشیابی به عهده بخش سوادآموزی آموزش وپرورش استان است.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان هم گفت: از ابتدای نام نویسی دوره‌های سوادآموزی هزار و ۱۴ نفر در دوره انتقال، ۹۸۰ نفر در دوره سوادآموزی و ۳۹۰ نفر در دوره تحکیم ثبت نام کرده اند که بیش از ۵۰ درصد حجم ابلاغی به استان است.
حمدالله خواهش نیک افزود: نام نویسی از بی سوادان ومتقاضیان دوره تحکیم سواد تا ۱۵ آذر ادامه دارد واین افراد می‌توانند به واحد‌های سوادآموزی ادارات آموزش وپرورش مراجعه کنند.
وی ادامه داد: استعلام وضعیت سواد اسامی قبل از نام نویسی از طریق کاربران سوادآموزی در ادارات آموزش وپرورش صورت می‌گیرد.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان گفت: محدوده سنی جامعه هدف سوادآموزی ۱۰ تا ۴۹ سال است.
وی گفت:هم اکنون ۹۲ و ۷ دهم درصد از این جمعیت استان باسوادند.

 انتهای پیام/غ

فعالیتهای سواد آموزی استان برون سپاری می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.