مراسم عزاداری و سوگواری بیست و هشتم صفر در بیش از ۱۰ بقعه متبرکه شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام رحیم صفری گرائی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز گفت: همزمان با فرارسیدن رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) آئین عزاداری و سوگواری در بیش از ۱۰ بقعه متبرکه و مساجد شهر شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: این مراسم معنوی با حضور عموم عزاداران شهر شیراز در آستان مقدس حرم مطهر سید علاءالدین حسین (ع) مصادف با شب شهادت در پنج‌شنبه ۲۵ آبان ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی و با حضور مداحان اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

صفری گرائی با بیان اینکه در محل حرم مطهر حضرت سید تاج‌الدین غریب (ع) مراسم عزاداری و روضه‌خوانی با سخنرانی حجت‌الاسلام منصور خادمی و مداحی حاج جعفر دهقان و رسول زارع می‌باشد، ادامه داد: در آستان مقدس حرم مطهر علی ابن حمزه (ع) مراسم عزاداری در شب شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء و در روز بیست و هشتم صفر المظفر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ذوالانواری و مداحی راسخ قدم برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه در محل قدمگاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) نیز مراسم عزاداری و نوحه‌خوانی برپا می‌شود، بیان کرد: این مراسم با مداحی و نوحه خوانی حیدری و رحمان ستایش است و حجت الاسلام تجرد سخنرانی خواهد کرد.

این در حالی است که در محل بقعه متبرکه سید نظام الدین محمود (ع) شاهداعی الی ا... این مراسم به مدت سه شب از ۲۵ لغایت ۲۷ با سخنرانی حجت الاسلام میر و مداحی سیدعباس انجوی، حاج خلیل نگهبان و حاج مجید قناد زاده برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه سه شیراز در ادامه از برگزاری مراسم عزاداری حضرت رسول اکرم (ص) وحضرت امام حسن مجتبی (ع) در محل امام زاده سید محمد (ع) قصر دشت خبر داد و افزود: این مراسم در شب شهادت از ساعت ۲۰ شب با حضور مداحان اهل بیت و حرکت هیأت‌های عزاداری برگزار می‌شود و در روز ۲۶ آبان در محل این آستان مقدس این مراسم عزاداری و سوگواری از ساعت ۹ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صفری گرائی اظهار داشت: در مراسمی در محل آستان مقدس امام زاده سید صادق (ع) مهدی آباد مراسم تعزیه خوانی در روز پنج شنبه ۲۵ آبان ماه در ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود و در روز جمعه ۲۶ آبان این مراسم عزاداری و سوگواری با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمد علی دستغیب و مداحی علی صفائی و سلیمی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم عزاداری دهه آخر صفر المظفر در قالب سوگواری و عزاداری رحلت حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در محل امام زاده سید شمس‌الدین (ع) میر آخر در پنج شنبه به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام دکتر حسنی و مداحی حسن و حسین معلمی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ر

بقاع متبرکه شیراز میزبان عزاداری دهه آخر صفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار