رئیس کل دادگستری استان یزدگفت:محدودیتی برای حضور بانوان در بین اعضای هیئت منصفه مطبوعات نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد گفت:محدودیتی برای حضور بانوان در بین اعضای هیئت منصفه مطبوعات نیست.

حبیبی با بیان اینکه محدودیتی برای حضور بانوان در بین اعضای هیئت منصفه مطبوعات نیست، گفت: میزان رعایت قوانین در بین رسانه‌های یزد خوب است.

وی امروز در آیین تحلیف اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان یزد اظهار داشت: در دوره قبل این هیئت تنها شاهد ورود چند پرونده محدود برای بررسی بودیم و تعداد پرونده‌ها در حد چند عدد بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که سبب کم بودن تعداد پرونده‌ها شده قطعا رعایت قوانین ازسوی خبرنگاران و بر نوشتن مطالب بر اساس موازین و اخلاقیات و قانون بوده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: همچنین این موضوع سعه صدر مدیران استان را هم نشان می‌دهد که انتقادپذیر هستند و با هر انتقاد و صحبتی اقدام به انتخاب روش شکایت و قضائی شدن مسئله نمی‌کنند.

حبیبی در ارتباط با روند انتخابات هیئت منصفه مطبوعات استان یزد ادامه داد: هر دو سال یک مرتبه هم در تهران و هم در مراکز استان‌ها به دعوت رئیس قوه قضائیه یا نماینده وی نشستی تشکیل و اعضای هیئت منصفه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی تصریح کرد: اعضای هیئت منصفه مطبوعات استان لازم است پیش از حضور در جلسات آیین نامه مربوطه را مطالعه کرده و با اطلاع درست و کافی نسبت به بررسی پرونده‌های وارده بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان یزد خاطرنشان کرد: بحث بعدی در ارتباط با لزوم حضور اعضای این هیئت در جلسات است و تمام افراد باید حضور افراد به گونه‌ای باشد که پرونده‌ها به دلیل عدم حضور آنها به تعویق نیفتد.

وی تصریح کرد: در ارتباط با انتخاب اعضای هیئت منصفه محدودیتی در ارتباط با حضور بانوان وجود ندارد و بر اساس پیشنهادها و بررسی‌هایی که می‌شود، امکان انتخاب بانوان برای این موضوع وجود دارد.

انتهای پیام/ی

محدودیتی برای حضور بانوان در بین اعضای هیئت منصفه مطبوعات نیست

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار