استاندار لرستان گفت: به‌منظور کمک به زلزله‌زدگان از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و از تمام ابزار و امکانات موجود استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی استاندار لرستان اضافه کرد: پس از زلزله گذشته در کرمانشاه بلافاصله نیرو‌ها و امکانات استان برای کمک به هموطنان‌مان بسیج شده و در این راستا تجهیزات و امکانات و نیرو‌های امدادی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: بر این اساس استانداری لرستان سریعاً نیرو‌های امدادی را برای کمک به حادثه‌دیدگان کرمانشاه به خط کرد و یک فروند بالگرد اورژانس به همراه تکنسین‌ها به محل اعزام شد.

استاندار لرستان ادامه داد: در این راستا دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۸ دستگاه آمبولانس سبک، ۱۰۷۰ دستگاه چادر گروهی و ۲۷۰۰ چادر تک نفره به استان کرمانشاه اعزام و ارسال شد.

خادمی اضافه کرد: همچنین به‌منظور تعمیر خطوط برق آسیب دیده در منطقه زلزله‌زده، ۱۲ اکیپ کامل تعمیر و مرمت خطوط انتقال برق توسط شرکت توزیع برق لرستان اعزام شد و همچنین ۶ دستگاه تانکر حمل آب شرب ۱۲ هزار لیتری نیز توسط شرکت آبفای لرستان به کرمانشاه اعزام شد.

وی از اعزام اکیپ‌های امدادی و تجسسی و سگ‌های زنده‌یاب به محل حادثه خبر داد و افزود: با توجه به مشکلات موجود در تامین آب شرب در منطقه حادثه ۷۶۰۰ بطری آب ۱،۵ لیتری و ۵۸۰۰ بطری ۲ لیتری توسط شرکت آبفا لرستان به کرمانشاه ارسال شده است.

خادمی از اعزام دو تیم کامل پزشکی شامل متخصص جراحی، پزشک عمومی، پرستار و تکنیسین فوریت‌های پزشکی خبر داد و تصریح کرد: تیم کامل تشخیص هویت اجساد نیز به همراه تمامی لوازم و تجهیزات کامل توسط پزشکی قانونی لرستان به کرمانشاه اعزام شده تا در تعیین هویت اجساد به حادثه‌دیدگان کمک کند.

استاندار لرستان اظهار کرد: تا این لحظه ۱۰۵ نفر در حوزه خدمات پزشکی،۱۳۲ نفر خدمات پرستاری، ۳۵ نفر خدمات مامایی و ۳۰ نفر برای ارائه خدمات حمایت روانی به کرمانشاه اعزام شده‌اند.

وی به ارسال ۳۰۰۰ بطری آب معدنی توسط خیّرخرم‌آبادی به کرمانشاه اشاره و بیان کرد: یک کامیون مواد غذایی سرد شامل کنسرو، خرما، روغن نباتی، چای و برنج نیز از طریق هلال احمر لرستان به کرمانشاه ارسال شده است.

خادمی گفت: لرستان به‌عنوان معین استان کرمانشاه در بحث مدیریت بحران محسوب می‌شود و به‌منظور کمک به زلزله‌زدگان در این استان از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد و از تمام ابزار و امکانات موجود استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/م

لرستان، معین کرمانشاه در بحث مدیریت بحران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.