معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی از برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه کتاب دانش آموزی در سطح استان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  «قدرت اله قاسمی» معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی  اظهار کرد: برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در استان از 24 تا 30 آبان ماه با شعار «آینده روشن، خانواده کتابخوان» اجرا می شود.

وی گفت:  برگزاری 400 نمایشگاه کتاب داش آموزی در سطح استان در قالب طرح « 50 هزار نمایشگاه در 50 هزار مدرسه» در دستور کار قرار دارد.

قاسمی ادامه داد: در این طرح که بیستمین دوره آن می شود دانش آموزان مقاطع مختلف با کتابهای متنوع و متناسب با سن آنها آشنا شده تا زمینه گرایش به مطالعه و کتابخوابی در بین نسل نوجوان فراهم گردد.

وی با بیان اینکه کتب ارائه شده در نمایشگاهها با تخفیف 20 درصد در اختیاز دانش اموزان قرار خواهد گرفت؛ گفت: دانش آموزان برتر کتابخوان به جشنواره کشوری به میزبانی تهران اعزام می شوند.

این مقام مسوول از برگزاری جشن اهدا کتاب در مدارس در راستای غنی سازی کتابخانه های مدارس خبر داد و گفت: در این هفته، برگزاری جشن اهدا کتاب در مدارس در راستای غنی سازی کتابخانه های مدارس و توزیع کتب اهدایی از طریق استانداری محترم در بین مدارس مناطق محروم بویژه مناطق مرزی در دستور کار قرار دارد.

بi گفته قاسمی، تقدیر از همکاران تلاشگر در حوزه ترویج کتابخوانی در مدارس مناطق 24 گانه استان، بازدید دانش آموزان از کتابخانه های عمومی، اختصاص موضوع انشاء دانش آموزان به اهمیت کتاب و کتابخوانی و دعوت از شخصیتهای علمی و فرهنگی جهت حضور در مدارس و گفتگو با دانش اموزان و از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

انتهای پیام/ح

400 نمایشگاه در مدارس آذربایجان غربی برپا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.