مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

کاهش تولید جودر همدان

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: امسال به علت عدم بارش مؤثر در پاییز انتظارکاهش تولید جو در استان وجود دارد.

کاهش تولید جودر همدانبه گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ؛ امیر لاهوتیان مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان از کشت 109 هکتار جو در استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود 228 هزار تن جو در استان همدان تولید شود.

وی خاطر نشان کرد:براساس برنامه ابلاغی در سال‌زراعی ‌ جاری 43 هزار هکتار جو آبی و 66 هزار و 700 هکتار جو دیم در استان همدان کشت شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به تأمین بذر کشت محصولات پاییزه، افزود: 7 شرکت خصوصی و یک شرکت دولتی در استان همدان انواع بذور مادری، گواهی‌شده و پایه را تولید می‌کنند که در سال گذشته 26 هزار تن بذور اصلاح شده در بین کشاورزان توزیع شد.

لاهوتیان تاکید کرد: براساس برنامه در سالجاری باید 15 هزار و 700 تن انواع بذور اصلاح‌شده در بین کشاورزان توزیع شود که تا کنون 60 درصد آن توزیع شده است.

وی بیان کرد: در 2 ماه گذشته 1000 تن بذور گندم رقم پیشگام و میهن از استان کرمانشاه، 2000 تن بذور گندم رقم پیشگام گواهی‌شده از سمنان، بیش از 200 تن بذر جو آبی رقم بهمن و 200 تن گندم دیم رقم سرداری از چهارمحال و بختیاری به استان همدان وارد شده است.

انتهای پیام/ب

پیش بینی 228 هزار تن جودرهمدان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار