مدیرکل بحران استان خراسان شمالی گفت : در پی رانش زمین در دو روستای قره چای و پسرکانلو چهار میلیارد تومان اعتبار برای جابجایی این روستاها هزینه می شود .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ حسین عظیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت : به علت وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در دو شهرستان بجنورد و مانه و سملقان در اردیبهشت‌ماه سال جاری، وضعیت روستاهای قره چای و پسرکانلو به دلیل سابقه رانش زمین حاد شده و این روستاها تغییر مکان داده شدند.

وی افزود : مشکل رانش زمین در روستای قره چای و در چند روستای دیگر، توسط مشاور مطالعه شده و بر اساس نتایج این مطالعات این روستاها باید جابه‌جا شود.

عظیمی اظهار کرد : از محل این اعتبارات تاکنون ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ابلاغ‌شده که ۴ میلیارد تومان آن برای تأسیسات زیربنایی ازجمله آب‌رسانی ، برق و طرح هادی برای محل جدید این دو روستا هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از روستاهای استان در معرض تهدید و خطر رانش زمین قرار دارند، تصریح کرد : درصورتی‌ که تمایل ساکنان این روستاها به مکان‌های جدید انتقال پیدا خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی بیان کرد : خطر رانش زمین در تعدادی از روستاهای خراسان شمالی از سوی دستگاه‌های متولی احساس می‌شود اما روستائیان حاضر به همکاری و جابجایی به محل جدید نیستند.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/آ

به دنیال رانش زمین دو روستا در استان خراسان شمالی جابجا می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.