مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی گفت : تاکنون 426 نفر به مراکز خونگیری استان خراسان شمالی برای اهدای خون خود به زلزله زدگان غرب کشور مراجعه کردند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ احسان روشن روان مدیر کل انتقال خون خراسان شمالی گفت : تاکنون پس از حادثه زلزله غرب کشور 426 نفر به مراکز خونگیری استان خراسان شمالی مراجعه کردند که از 229 نفر خونگیری انجام شده است .

وی با بیان این که 94  نفر از این تعداد  برای نفربار اول اقدام به خوندهی کردند ، افزود :  387 نفر هم برای مراجعه در روزهای آتی نوبت دهی شدند .

روشن روان اظهار کرد : از این 387 نفر افزون بر ۱۵۰ نفر را گروه های منفی تشکیل می دهند.

وی با بیان این که آمادگي داريم خونهاي گرفته شده در صورت اعلام نياز به مراكز حادثه ديده ارسال شود كه اين مسئله صرفا از طريق شبكه ملي خون رسان قابل انجام است .

وی با اشاره به این که برحسب گفته مدير كل انتقال خون استان كرمانشاه نياز خوني اين استان فعلا مرتفع شده است ، گفت : در حال حاضر کلیه ذخایر خونی استان، اعم از گروه های منفی و مثبت در وضعیت عادی و مناسب است.

روشن روان تصریح کرد : سازمان درخواست مراجعه اهداکنندگان با گروه خونی o منفی و سایر گروه های منفی و گروه خونی o مثبت را که به عنوان دهنده همگانی هستند و در بحران ها و حوادث می تواند موثر باشند را ارائه داد که با پاسخ مثبت اهداکنندگان و مراجعه انبوه اهداکنندگان به مراکز انتقال خون مواجه شد.

وی از شهروندان خواست تا با ثبت نام در لیست نذر خون و اهدای هدفمند خون در هفته های آتی آنان را  در مدیریت درست ذخایر خونی یاری کنند.

انتهای پیام/آ

مراجعه اهدا کنندگان خون برای زلزله زدگان غرب کشور در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.