مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: 6 هزار و 300 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی برای اشتغال زایی برای خراسان شمالی اختصاص یافت

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ حسن نوری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی امروز به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به پرداخت تسهیلات یارانه ای با کارمزد قرض الحسنه برای مشاغل خانگی و توسعه مشاغل روستایی گفت: از مجموع کل تسهیلات حمایتی برای اشتغال این استان، 200 میلیارد ریال مربوط به مشاغل خانگی با بهره چهار درصد است.

وی اظهار کرد: در برنامه اشتغال فراگیر نیز برای رسته های پر اشتغال سهم استان خراسان شمالی یک هزار و 900 میلیارد ریال است که این تسهیلات با نرخ 18 درصد پرداخت می شود.

نوری گفت: سهم استان خراسان شمالی از تسهیلات بحث توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی، عشایری و مرزی نیز سه هزار 800 میلیارد ریال است که نرخ این تسهلیات 6 درصد است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تحقق کارآفرینی است که هم اکنون این امر جزء اولویت های کاری این اداره کل قرار گرفته و این مهم در خراسان شمالی به یک گفتمان تبدیل شده است.

نوری افزود: برنامه جامع کارآفرینی در این استان تایید شده و اولویت ها و نگاه این اداره کل نیز توجه به این امر است که این نگاه باعث تغییر شاخص ها در استان نیز شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان استان 15 ممیز شش دهم درصد و بهتر از میانگین کشوری است گفت :خراسان شمالی در میزان مشارکت اقتصادی، رتبه دوم استان ‌های کشور را دارد یعنی خراسان شمالی از پویایی برخوردار است و دارای جمعیت آماده ‌به‌کار و دارای انگیزه بسیار است

نوری همچنین گفت: 81 درصد از جمعیت فعال استان خراسان شمالی، شاغل و 17 و نیم درصد بیکارند

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی بر توانمند سازی و آموزش متقاضیان ایجاد اشتغال در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: هم اکنون نگران این امر هستیم که پول به دست افرادی برسد که نتوانند شغل ایجاد کنند.

نوری اظهار کرد:در این راستا با جهاد دانشگاهی برای آموزش متقاضیان ایجاد طرح های اشتغال تفاهم نامه ای بسته شده است تا به این افراد آموزش های لازم را در زمینه های مختلف ارائه دهند تا دریافت تسهیلات منجر به شغل شود .

انتهای پیام/آ


اشتغال 81درصد جمعیت فعال خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.