مسؤول مركز اهدای خون گلپايگان گفت: مردم نوع‌دوست گلپایگان در سه روز اخیر 41 هزار سی سی خون برای کمک به مجروحان زلزله در استان کرمانشاه اهدا کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رکسانا لوافا  اظهار داشت: در سه روز اخیر مردم گلپایگان برای کمک به مصدومان حادثه زلزله استان کرمانشاه 41 هزار سی سی خون اهدا کردند.

وی افزود: روز نخست از 40 مراجعه‌کننده 25 واحد خون، روز دوم از 58 مراجعه‌کننده 42 واحد خون و روز سوم از تعداد 40 مراجعه‌کننده  24 واحد خون اهدا شده است.

مسؤول مرکز اهدای خون گلپایگان مطرح کرد: در مجموع 90 واحد خونی در سه روز گذشته اهدا شده است که افزایش 2 برابری را  نسبت به روزهای عادی داشته است.

وی با اشاره به تفاوت واحدهای خونی و تعداد مراجعه‌کنندگان گفت: از افرادی که دارای شرایط مصرف دارو، بیماری خاص، حجامت و کم‌خونی باشند خون گرفته نمی‌شود و اولویت اهدای خون برای زلزله‌زدگان با گروه‌های خونی با RH منفی بود.

لوافا ادامه داد: ظرفیت انتقال خون تکمیل شده و نیاز اضطراری به وجود آمده بر اثر زلزله برطرف شده است و مراجعه‌کنندگان برای روزهای آینده برنامه‌ریزی کنند.

وی تأکید کرد: زمان حضور در پایگاه انتقال خون گلپایگان از شنبه تا روز پنج‌شنبه در بین ساعات ساعت 8 تا 11 صبح است.

 مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون در گلپایگان از کمبود تخت و کندی دریافت خون در مرکز انتقال خون شاکی بودند.

پرستار مشغول خون‌گیری نیز در این رابطه بیان کرد: هنگامی که برای اهدای خون فراخوان عمومی داده می‎شود مردم احساس تکلیف می‌کنند و شبکه بهداشت و درمان باید نیرو و تختخواب در مرکز انتقال خون قرار دهد تا هنگام خون‌گیری با مشکل مواجه نشویم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.