مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت : ۵ هزار و ۴۴۴ موقوفه در استان خراسان شمالی وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی به مناسبت آغاز دهه وقف اظهار کرد: ۵ هزار و ۴۴۴ موقوفه در استان خراسان شمالی وجود دارد که از این تعداد، ۳۷ مورد آن‌ها در سال جاری به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین خراسان شمالی دارای ۱۰ هزار و ۹۸۷ رقبه است که ۴هزار و ۵۸ رقبه دارای سند و ۶هزار و ۳۲۵ مورد نیز فاقد سند است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌شمالی گفت: طرح کشت زعفران در فاروج و احداث باغی به متراژ ۱۸ هزار متر در بجنورد و اسفراین از اقداماتاداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در راستای اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به وقف 37 مورد جدید در 7 ماهه نخست امسال گفت: همزمان به دهه وقف 13 پروژه عمرانی در شهرستان شیروان، فاروج، بجنورد،مانه و سملقان و اسفراین افتتاح می شود.

حجت الاسلام سیدنژاد افزود: برپایی 15 ایستگاه واقف باشیم،برپایی نمایشگاه دهه وقف در محل امام زاده سید عباس (ع) در بجنورد، اعزام مبلغین به مدارس برای ترویج وقف،برپایی خیمه های معرفت ،غبارروبی قبور شهدا و همچنین برگزاری همایش یاوران وقف از جمله برنامه های دهه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان شمالی در خصوص اسناد صادر شده وقف گفت: در حوزه ثبتی و اسناد، 7 سند وقف در اسفراین، 58 سند در شیروان، 1 سند در بجنورد، 3 سند در جاجرم، 71 سند در مانه و سملقان و 34 سند در شهرستان فاروج صادر شده است

وی ضمن اشاره به احکام صادر شده هیات امناء مساجد گفت: 250 مورد احکام هیات امناء و 850 مورد احکام مسجد از ابتدای سال 96 تا کنون صادر شده است.

انتهای پیام/آ

ثبت  37وقف جدید در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.