صدور مجوز چاپ ۱۳۹ عنوان کتاب در شش ماهه امسال در آذربایجان غربی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از صدور مجوز چاپ برای ۱۳۹ عنوان کتاب به زبان ترکی، فارسی و کردی در شش ماهه امسال در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ حجت الاسلام محمدباقر کریمی  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت : از این تعداد مجوز چاپ کتاب  ١٢١ عنوان کتاب به زبان فارسی، هشت عنوان به زبان ترکی و ١٠ عنوان به زبان کردی است.

وی افزود: سال گذشته ٢٠٦ عنوان کتاب منتشر شده است که ١٥٤ عنوان به زبان فارسی، ٣٦ عنوان کتاب به زبان ترکی، ١٢ عنوان به زبان کردی و چهار عنوان کتاب به زبان انگلیسی بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: وزارت ارشاد و فرهنگ از هفته کتاب سال ۹۵ تا به امروز ۳۱ هزار جلد کتاب به کتابخانه های استان اهدا کرده است.

کریمی اظهار کرد: در سال گذشته ۲۵ هزار جلد کتاب اهدایی وزارت ارشاد و فرهنگ به کتابخانه‌های مساجد، مدارس،دانشگاه‌ها و بخش های مختلف استان بوده و در ۶ ماهه نخست امسال نیز به علت عدم توانایی مالی وزارت فرهنگ و ارشاد، ۶ هزار جلد اهدا شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در بحث کتابخانه‌های استان  ادامه داد: آذربایجان غربی در مجموع ۱۰۷ تا کتابخانه‌های مشارکتی  و نهادی در سطح استان داشته که از این بین ۶۷ کتابخانه نهادی و ۴۰ تا کتابخانه مشارکتی بوده و مجموعا  ۶۶ هزار نفر عضو کتابخانه‌های استان هستند.

وی افزود: درحوزه امانت نیز در۶ ماهه نخست سال جاری ۳۴۸ هزار جلد کتاب به امانت داده شده، همچنین آمار مراجعین  به کتابخانه نیز یک میلیون و ۳۶۸ نفر در همین ایام  در سطح استان بوده است.

کریمی گفت: متاسفانه کتابخوانی، این روزها مظلوم تر از گذشته است، اگر دانش باشد، داعشی نیست و چون داعش هست، پس دانش نیست زیرا اگر می‌خواهیم فکر داعشی نداشته یاشیم باید فرهنگ مطالعه را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ح

 مجوز چاپ ۱۳۹ عنوان کتاب در شش ماهه امسال در آذربایجان غربی صادر شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.