نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت : کتاب نمادی از فرهنگ و اصالت ایرانیان است و باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، آیت‌الله سید محمد شاه‌چراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با مسئولان کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت : کتاب نمادی از فرهنگ و اصالت ایرانیان است و باید برای نسل‌های آینده حفظ شود.


وی با بیان اینکه نسخه‌های خطی یک گنجینه نفیس به شمار می‌روند اذعان کرد: چاپ و انتشار برخی کتاب‌ها که برگرفته از فرهنگ غربی هستند برای جامعه امروزی مضر است و باید جلوی انتشار آنان گرفته شود.


نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تأکید بر لزوم اجرای طرح‌های تبلیغاتی برای ترویج فرهنگ مطالعه در استان سمنان تصریح کرد: نسخه‌های خطی بیانگر تاریخ و تمدن ایران اسلامی هستند که باید به نسل‌های بعد منتقل شوند.


وی با اشاره به وجود خیران درصحنه‌های مختلفی مانند مدرسه‌سازی، مسکن‌سازی و غیره بیان کرد : خیران باید در عرصه مطالعه نیز فعالیت کنند و نسبت به ساخت کتابخانه نیز از ظرفیت خیران استان بهره‌گیری شود.


راه‌اندازی کتابخانه‌در مناطق محروم استان سمنان در دستور کار مسئولان قرار گیرد

 

شاهچراغی با بیان اینکه مناطق محروم استان سمنان نیازمند فضاهای فرهنگی مانند کتابخانه‌های عمومی و نمایشگاه‌های کتاب هستند تأکید کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در این مناطق در دستور کار مسئولان استان سمنان قرار گیرد.


وی ابراز داشت: اصلاح فرهنگ مطالعه و آموزش سبک مطالعه به فرزندان یکی از مهم‌ترین مسائلی است که کمتر به آن توجه می‌شود و باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.


نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به اقدامات خوب این نهاد در حوزه فرهنگ‌سازی برای مطالعه گفت : طرح جمع‌آوری کتاب مازاد منازل یکی از مهم‌ترین و بهترین طرح‌های این نهاد بود که نتایج مطلوبی از آن حاصل شد.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.