امام جمعه بویین میاندشت گفت: کودکان به میل خود به سراغ کتاب نمی‌روند، زیرا این کار را جالب نمی‌دانند بنابراین شما باید کتاب‌خوانی را میان دیگر برنامه‌های او بگنجانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام حسن اسکندری امروزدر حاشیه افتتاح نمایشگاه کتاب اظهار کرد: مطالعه کتاب را باید از مهد کودک و ادارات شروع کنیم و برای فرهنگ‌سازی باید کودکان را با کتاب آشنا کرد یعنی یادگیری کودک از خانه و در کنار خانواده شروع می‌شود.

وی در همین خصوص بیان کرد: برای این‌ که کودکان آرام‌آرام به مطالعه عادت کنند، والدینشان باید در روز زمانی را در نظر بگیرند و آن‌ها را در خواندن کتاب همراهی‌ کنند البته دسترسی به کتاب باید آسان باشد و اگر دوست دارید کودکتان کتاب‌خوان شود، باید کتابی برای خواندن نیز موجود باشد بنابراین تا جایی که امکان دارد، کتاب‌های گوناگون و البته مفید و مناسب سن کودک در اختیارش قرار گیرد.

امام جمعه بویین میاندشت با بیان این که باید برنامه مطالعه برای کودکان فراهم شود، عنوان کرد: کودکان به میل خود به سراغ کتاب نمی‌روند، زیرا این کار را جالب نمی‌دانند بنابراین شما باید کتاب‌خوانی را میان دیگر برنامه‌های او بگنجانید و وقتی کتابی را خواند خلاصه‌ای از آن را حتماً از او بخواهید و البته هرگز در این کار سخت‌گیری نکنید.

وی افزود: از کتاب‌های آسان شروع کنید و اگر می‌خواهید کودکتان مطالعه را شروع کرده و ادامه دهد، از خواندن کتاب‌های کم‌حجم و در عین حال جذاب شروع کنید بالاخره زمانی می‌رسد که خودش سراغ کتاب‌های پرحجم و حتی دنباله‌دار می‌رود.

اسکندری در پایان مطرح کرد: کودکان عاشق خرید کردن هستند و شما می‌توانید او را به فروشگاه برده و تشویق به خرید کتاب کنید با این کار او نسبت به خواندن کتاب‌هایی که خودش خریده است احساس مسؤولیت می‌کند کودکتان را به عضویت کتابخانه درآورید چرا که کتابخانه مکانی عالی برای پرورش عادت کتاب‌خوانی در کودکان است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار