به مناسبت 25 آبان، یادواره شهدای فصل پاییز با محوریت عملیات محرم در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به مناسبت 25 آبان، یادواره شهدای فصل پاییز با محوریت عملیات محرم بعد از ظهر امروز در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

سردار حسین شریعتی فرمانده گردان حضرت امام محمدباقر(ع) لشکر 14 امام حسین(ع) در این مراسم اظهار کرد: 3 روز بعد از عاشورای سال 1361، عملیات محرم آغاز شد و گردان ما یک شب زودتر به منطقه عملیاتی رفت تا آمادگی لازم را داشته باشن و موقعیت را شناسایی کنند که در غیر این صورت بیشترین تلفات نصیب گردان محمدباقر(ع) می‌شد.

وی با بیان اینکه عملیات محرم بعد از عملیات رمضان بزرگ‌ترین عملیات دفاع مقدس بود، افزود: پیروزی در عملیات محرم روحیه رزمندگان را تغییر داد، سخت‌ترین مأموریت عملیات محرم بر عهده لشکر 14 امام حسین(ع) بود.

فرمانده گردان حضرت امام محمد باقر(ع) گفت: وقتی پشت بیسیم صدای حاج حسین خرازی فرمانده لشکر 14 امام حسین(ع) به من اعلام کرد که از آب عبور کن، پیام حاج حسین از طرف محسن رضایی و پیام فرماندهی جنگ از طرف امام(ره) بود؛ بنابراین من سریعاً اقدام کردم که در این مأموریت هم تعدادی از رزمندگان در آب غرق شدند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه 72 فرمانده از بالاترین رده که جانشین لشکر بود تا جانشین گروهان در عملیات محرم به شهادت رسیدند، تصریح کرد: در روز 24 آبان سال 1361 بعد از عملیات محرم به درب منزل ما آمده بودند و به مادر من اعلام کردند که فرزند شما به شهادت رسیده و بیایید پیکر فرزندتان را تحویل بگیرید؛ در آن روز تا پاسی از شب 25 آبان خبر شهادت رزمندگان عملیات محرم را به خانواده‌های آنان می‌رساندند.

در 25 آبان ماه سال 1361، پیکر مطهر 370 تن از شهدای عملیات محرم به صورت همزمان در شهر اصفهان تشییع شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.