رئیس پلیس آگاهی قم:

انهدام باند قاچاق اشیای عتیقه در قم

رئیس پلیس آگاهی قم از کشف پنج عدد ظرف سفالی عتیقه متعلق به هزاره اول قبل از میلاد مسیح و دستگیری چهار نفر در این رابطه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛سرهنگ کرمی،رئیس پلیس آگاهی قم گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی ناشناس در زمینه حفاری‌های غیرمجاز، استخراج و فروش اشیاء تاریخی و عتیقه، بلافاصله موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی مشخص شد متهمان در شهرک پردیسان قم قصد فروش تعدادی اشیاء تاریخی و عتیقه را دارند که طی هماهنگی با مقام قضائی استان دو اکیپ از کارآگاهان پلیس آگاهی به محل مذکور اعزام شدند.

رئیس پلیس آگاهی قم بیان کرد: با انجام اقدامات پلیسی متهمان به همراه یک دستگاه خودرو پژو 206 شناسایی و چهار نفر در این‌ ارتباط دستگیر شدند.

سرهنگ کرمی با بیان اینکه متهمان اهل یکی از استان‌های شمالی و هرکدام از دو تا هفت فقره سابقه کیفری دارند، تصریح کرد: در بازرسی از ساک دستی این افراد پنج عدد ظرف سفالی عتیقه که برابر نظر کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان قدمت آن متعلق به هزاره اول قبل از میلاد مسیح  است، کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: متهمان به انضمام پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

انتهای پیام/ش

سارقان اشیای عتیقه در قم دستگیر شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار