محققان دانشگاه جان هاپکینز نتایج تحقیقات خود درباره هزینه‌های اورژانس و بستری زخمی‌های خشونت‌های مسلحانه در آمریکا را منتشر کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، بر اساس برآوردهای کارشناسان خشونت‌های مسلحانه در آمریکا، مرگباترین تیراندازی آمریکا در اول اکتبر در لاس وگاس برای بازماندگان این فاجعه صدها میلیون دلار هزینه بابت درمان های پزشکی و موارد جانبی از جمله ترخیص اولیه از بیمارستان، درمان جسمی، دارو و مشاوره سلامت روان به همراه دارد.

بر این اساس، مطالعه محققان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز بر روی هزینه های اورژانس و بستری زخمی های خشونت های مسلحانه میان سال 2006 تا 2014 نشان داد فشار مالی مرگبارترین تیراندازی در تاریخ آمریکا با پنجاه و هشت کشته و بیش از پانصد زخمی تنها بخشی از هزینه های اجتماعی خشونت های مسلحانه در بین مجروحین اینگونه حوادث است که تنها سالانه حدود دو میلیارد و هشتصد میلیون دلار بابت هزینه های بستری و خدمات اورژانس این گونه قربانیان هزینه می شود.

گفتنی است این رقم، شامل هزینه هایی که فرد بعد از ترخیص از بیمارستان ملزم به پرداخت آنهاست نمی شود، این هزینه ها شامل هزینه فیزیوتراپی، هزینه دارو و عدم دریافت حقوق به سبب عوارض ناشی از صدمات وارده است. بر اساس برآورد محققان، هزینه مالی واقعی زخمی های خشونت های مسلحانه در آمریکا سالانه چیزی نزدیک به چهل و پنج میلیارد و ششصد میلیون دلار است.

یو اس نیوز با استناد به تحقیق دانشگاه جان هاپکینز برآورد کرده است هزینه درمان اولیه بیش از پانصد زخمی مرگباترین تیراندازی تاریخ آمریکا در لاس وگاس از دو میلیون و ششصد هزار دلار تا چهل و هشت میلیون دلار است.

تد میلر، کارشناس برجسته حوادث خشونت آمیز و پیامدهای آن در موسسه تحقیقاتی و ارزیابی پسیفیک اعلام کرد صورتحساب پزشکی بازماندگان قتل عام لاس وگاس با در نظر گرفتن درمان های ثانویه و ارزش کیفیت زندگی از دست رفته کسانی که جان باخته اند یا برای همیشه معلول شده اند، دست کم ششصد میلیون دلار خواهد بود.

تحقیق دانشگاه جان هاپکینز نشان می دهد صورتحساب میانگین خدمات اورژانس برای یک فرد با جراحات اسلحه بین سال های 2006 تا 2014، 5254 دلار بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار