رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات میگوهای پرورشی این جزیره با ارزش حدود 8 میلیون دلار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت:طی دو دوره برداشت از دو مزرعه پرورش میگو این جزیره 8 میلیون دلار میگوهای پرورشی این جزیره به کشورهای فرانسه، روسیه و چین صادر شد.

وی افزود:پیش بینی می شود میزان برداشت دور دوم میگو از ۳۰ استخر این مزرعه در غرب جزیره قشم، به حدود 200 تُن برسد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: میزان برداشت مرحله نخست تولید میگو در این مزرعه 110 تُن بودو در مرحله دوم 90 درصد افزایش یافته است.

حمید رضا مومنی افزود: هم اکنون دو مزرعه پرورش میگو در منطقه آزاد قشم احداث‌ شده که در مجموع با ۶۷ هکتار فضای زیرکشت حدود 8 میلیون دلار میگوی صادراتی به کشورهای هدف را در کارنامه فعالیت های خود ثبت خواهند کرد.


وی گفت: با توسعه استخرهای پرورش میگو در روستای دوستکو در غرب جزیره قشم از جمله 120 استخر مزرعه مروارید شکیل جزیره قشم در آینده نزدیک به مهم ترین قطب شیلاتی کشور تبدیل خواهد شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود:دور دوم برداشت میگوی پرورشی در این مزرعه آغاز شده و حدود 25 روز طول می کشد و پس از آن آب استخر ها با هدف تمیز کردن آن و از بین بردن جلبک ها با نور مستقیم خورشید تخلیه می شود و از 15 اسفند نیز با آبگیری مجدد استخر ها و ریختن لارو میگو در آن، زمان پرورش این آبزیان آغاز می شود.

انتهای پیام/ف

صادرات میگوی قشم به کشور های فرانسه، روسیه و چین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.