گردشگری روستایی با هدف توسعه پایدار جوامع محلی در نواحی روستایی، ابزاری برای توسعه اقتصادی-اجتماعی روستاهای استان سمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حسین خواجه بیدختی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در سال های اخیر شیوه نوینی از گردشگری با عنوان گردشگری روستایی با هدف توسعه پایدار جوامع محلی در نواحی روستایی و ابزاری برای توسعه اقتصادی-اجتماعی در روستاهای استان سمنان برای رونق آن روستاها مد نظر قرار گرفته که باید از طریق اقدامات فرهنگی به جامعه معرفی شود.


وی با بیان این که گردشگری روستایی به سرعت در اقتصاد روستایی رشد داشته و مکمل فعالیت های کشاورزی است افزود: بخش قابل توجه مشکلات و توسعه نیافتگی روستایی به فقدان بهره مندی از این صنعت برمی گردد.


مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان ترویج توریسم روستایی را موجب تداوم فرهنگ اصیل بومی دانست و تصریح کرد: حرکت به سمت پایدار شدن گردشگری روستایی نیازمند طراحی و ارائه راهبرد های متناسب با شرایط هر منطقه است.


خواجه بیدختی به موقعیت گردشگری روستایی در سمنان اشاره و افزود:گردشگری روستایی در استان به واسطه شرایط اقلیمی،معماری، فرهنگ و آئین ها یکی از پر طرفدارترین گونه های گردشگری محسوب می شود و استقبال کم نظیر گردشگران از جاذبه های آن گواه این موضوع است.


مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با تاکید بر حفظ هویت عناصر اصلی جامعه هدف روستایی، ارائه خدمات آموزشی به روستاییان در راستای میزبانی از گردشگران را یک الزام فرهنگی خواند و اظهار داشت:گردشگری روستایی در سایه تعاملات افراد بومی و مسئولان تحقق می یابد.


انتهای پیام / د


توسعه پایدار جوامع محلی با توجه به گردشگری روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.