۱۸ هزار شهروند امسال به مراکز مشاوره پلیس در مازندران مراجعه کردند.

سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به مراجعه بیش از ۱۸ هزار و ۷۵۵ شهروند برای دریافت خدمات مشاوره‌ ای به این مراکز از ابتدای امسال تاکنون، گفت: بیش از ۷۲ درصد پرونده‌ های ارجاعی به مراکز مشاوره و مددکاری پلیس مصالحه و سازش شده است.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مشاوره و مددکاری پلیس در  استان و کلانتری‌ ها از ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای و مددکاری به شهروندان در ساری خبر داد و افزود: در این مرکز با استفاده از کارشناسان مجرب خدمات مشاوره‌ ای و روانشناختی در حوزه‌ های مختلف (خانواده، تحصیلی، حقوقی، روانشناختی) به مراجعه کنندگان ارائه می‌ شود.

سرهنگ باقری تعداد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره کلانتری‌ ها با موضوع اختلافات خانوادگی را نه هزار و ۸۸۵ فقره اعلام کرد وگفت: ۵/۷۰ درصد از این پرونده با کار کارشناسی و جلسات مشاوره‌ ای مصالحه شد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه مصالحه و سازش در این میزان پرونده‌ ها موجب کاهش پرونده‌ های قضائی در استان شد، افزود: تقویت مراکز مشاوره یکی از اولویت‌ های پلیس است.

وی به جلسات مشاوره‌ ای طرح مشاوره فعال در مدارس و مساجد استان اشاره کرد گفت: ۲۲۸ جلسه مشاوره فعال در مدارس و مساجد در طول امسال برگزار شد که در این جلسات ۲۲ هزار و ۶۸۳ نفر تحت آموزش قرار گرفتند.

سرهنگ باقری از برگزاری جلسات بهداشت روان درکلانتری‌ ها خبر داد و افزود: ۱۴۵ جلسه بهداشت و روان در کلانتری‌ های مازندران برگزار شد و هزار و ۳۸۲ نفر از کارکنان پلیس تحت آموزش قرار گرفتند.

وی گفت: مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران به آدرس ساری- خیابان معلم، خیابان معلم ۱۰ (شهید، ولی نژاد) با شماره ۲۱۸۲۳۶۳ – ۲۱۸۳۴۴۴ – ۰۱۱۳۳۲۴۷۴۷۳ به طور حضوری و تلفنی آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به شهروندان مازندران است.

انتهای پیام/ م

خدمات مشاوره برای ۱۸ هزار شهروند مازندرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.