خادمی همچنین گفت: کریدور شمال به جنوب، از آبادان و خرمشهر تا مرز بازرگان به طول یک هزار و۷۸۰ کیلومتر برای استفاده مردم شمال غرب از بنادر جنوب، در سه سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی با یادآوری بازدیدش از جاده های اروندکنار، چوئبده و قفاص اظهار کرد: ساخت جاده های روستایی را در اولویت قرار داده ایم. بهبود کیفیت جاده اروندکنار تا یادمان والفجر ۸ ردیف اعتبارات ملی ندارد و نیازمند پیگیری های بیشتر برای جذب اعتبار است به همین دلیل نمی توان برای عملیات بهبود وضعیت آن زمانی را تعیین کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بهسازی مسیرهای منتهی به آبادان و خرمشهر نیازمند اعتبارات ملی دارد.
خادمی در خصوص بهسازی محورهای منتهی به خرمشهر به ویژه مسیر اهواز به خرمشهر افزود: با بررسی این عملیات به طول ۳۳ کیلومتر برنامه ریزی برای اجرای مسیر ارتباطی از جاده آبادان- بندر امام و از آنجا به شلمچه آغاز شده است.
وی با اشاره به اینکه کار ساخت این جاده کمربندی که از شمال دو شهر عبور می کند، تصریح کرد: به دلیل وجود جاده سازی سنگین، عبور از چند تقاطع غیر همسطح و ساخت پل بر روی رودخانه کارون در سه تا چهار سال آینده با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اتمام می رسد.
خادمی بیان کرد: این جاده کمربندی پس از عبور از شمال آبادان و خرمشهر به جاده آبادان - بندرامام متصل می شود تا ترافیک از درون شهر به بیرون منتقل و حجم آن کم شود.
وی، چهار خطه کردن محور خرمشهر – اهواز، بهسازی جاده امام صادق و پیگیری برای اختصاص ردیف اعتبارات ملی در این بخش را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در جریان این بازدید نام برد و یادآور شد: طرحهایی در دست اجرا است که تا سه سال آینده منجر به بهبود چشمگیر وضعیت جاده ها می شود.
انتهای پیام/