۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه

بیستمین دوره طرح ملی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب ۵۰ هزار مدرسه، در مدرسه تیزهوشان متوسطه اول ناحیه ۲ ساری برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد شعبانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: این طرح ۲۰ سال در حال برگزاری است و در ۴ سال اخیر مازندران در اجرای این طرح در میان تمامی استان‌های کشور رتبه نخست را به دست آورد.

وی افزود: بر اساس این طرح در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ مبلغ ۳ میلیارد و ۳۹۹ میلیون ریال کتاب توسط اداره کل آموزش و پرورش خریداری شده و در مدارس استان توزیع شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: این میزان کتاب شامل ۱۳۵ هزار جلد کتاب در ۱۱۰۰ عنوان بوده است. اما در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کتاب خریداری شده که شامل ۱۴۰ هزار جلد کتاب و ۱۱۲۵ عنوان است.

شعبانی از توزیع ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال کتاب در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در مدارس مازندران خبر داد و افزود: این رقم در کشور بی سابقه بوده و مازندران از این حیث در مقام نخست کشور قرار دارد.

وی گفت: استان مازندران در سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۳ کتابیار داشته و میزان کل کتاب‌ها در کتابخانه‌های مدارس مازندران بیش از ۳ میلیون نسخه است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران افزود: تعداد کل کتابخانه‌های کلاسی استان ۴ هزار و ۴۲۳ کتابخانه و تعداد کل کتاب در کتابخانه‌های کلاسی استان ویژه دوره ابتدایی ۷۷۵ هزار جلد است.

انتهای پیام/آ

برپایی نمایشگاه کتاب در مدارس مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.