مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خاش گفت: سالانه افزون بر ۱۵ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

تولید سالانه ۱۵ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در خاشبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فضل الله کردی مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خاش  اظهار داشت: افزون بر هزار و ۲۰۰ واحد گلخانه‌ای در شهرستان خاش فعال است که در بیشتر آن‌ها گوجه فرنگی تولید می‌شود.

کردی افزود: سالانه ۱۵ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در خاش تولید می‌شود که ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن از این محصولات مربوط به گوجه فرنگی است.

وی ادامه داد: کشت گلخانه‌ای طی ۱۰ سال گذشته در خاش رونق یافته و هم اینک هزار و ۲۰۰ واحد گلخانه‌ای فعال در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰ گلخانه به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: هم اینک برداشت گوجه فرنگی از گلخانه‌های خاش آغاز شده و تا تیر ماه سال آینده ادامه دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خاش گفت: بخشی از محصول گوجه فرنگی گلخانه‌ای این شهرستان به کشور‌های روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، پاکستان، افغانستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

کردی اظهار داشت: پارسال هزار و ۵۰۰ تن گوجه فرنگی گلخانه‌ای شهرستان خاش به کشور‌های خارجی صادر شده است.

به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب آب و هوایی بطور تقریبی در تمامی طول سال در شهرستان خاش محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود که این مساله سبب شده برای بیش از یکصد هزار نفر که عمدتا دانش آموختگان رشته کشاورزی هستند، به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

تولید محصولات گلخانه ای درخاش 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار