مقامات ارشد نظامی آمریکا به پاکستان سفر می‌کنند

روزنامه پرتیراژ «داون» چاپ پاکستان در خبری اعلام کرد که ژنرال جوزف دنفورد، رئیس ستاد ارتش و جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا به زودی به پاکستان سفر می کنند.

مقامات ارشد نظامی آمریکا به پاکستان سفر می کنندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه پرتیراژ «داون» چاپ پاکستان در خبری اعلام کرد که ژنرال جوزف دنفورد، رئیس ستاد ارتش و جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا به زودی به پاکستان سفر می کنند.

دو مقام کلیدی ایالات متحده شامل جیمز متیس وزیر دفاع و ژنرال جوزف دنفورد رئیس ستاد مشترک این کشور به زودی برای گسترش همکاری ها با پاکستان در جنگ علیه طالبان به اسلام آباد سفر می کنند.

بر اساس گفته منابع آگاه دیپلماتیک به این روزنامه، احتمال می رود ژنرال دانفورد اوایل هفته آینده و متیس وزیر امور خارجه آمریکا هفته نخست دسامبر به اسلام آباد سفر کنند.

ژنرال کنت مک کنزی مدیرستاد مشترک نیروهای مسلح در پنتاگون نیز روز چهارشنبه اذعان کرده که تعداد نیروهای این کشور درافغانستان حدود ۱۱ هزار نفر است، در حالی که پنتاگون پیشتر گفته بود، حدود هشت هزار و ۴۰۰ نیروی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

در همین زمینه، ژنرال کنت مک کنزی مدیرستاد مشترک نیروهای مسلح در پنتاگون گفته است: اعلام شمار واقعی نیروهای آمریکایی درافغانستان در راستای شفاف سازی صورت گرفته است.

این مقام پنتاگون اضافه کرده است: این اقدام برای دریافت نیروی بیشتر صورت نگرفت، بلکه تلاشی برای شفاف سازی بود در خصوص مجموعه ای از گزارش ها گیج کننده که پیامدهای ناخواسته ای برای فرماندهان در زمینه آماده سازی نیروها داشت.

با این حال ژنرال مک کنزی نگفته است که درچارچوب راهبرد تازه آمریکا به چه میزان به نیروهای آمریکایی در افغانستان افزوده خواهد شد.

به گفته این روزنامه ایالات متحده آمریکا هم اکنون 14 هزار سرباز در افغانستان دارد و پیش بینی می شود، دو هزار نیروی اضافی از متحدان ناتو نیز در این منطقه حضور داشته باشند.

اعزام نیروها بخشی از استراتژی ایالات متحده برای متقاعد کردن طالبان برای برگزاری مذاکرات صلح با دولت افغانستان با شکست دادن آنها در میدان جنگ است و انتظار می رود که جیمز متیس وزیر امور خارجه و ژنرال دنفورد رئیس ستاد ارتش در سفر به پاکستان از همکاری دولت این کشور برای تحقق این هدف استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار