بیش از ۶۰ در صد زعفران استان مرکزی در شهرستان خمین تولید می‌شود.

  حدود ۸۰ هکتار از اراضی استان مرکزی به کشت زعفران اختصاص یافته که بیش از۵۰ هکتار آن در خمین قرار دارد و بیش از ۶۰ در صد زعفران استان مرکزی در شهرستان خمین تولید می‌شود.

جعفری رئیس جهادکشاورزی شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ ضمن بیان این مطلب گفت:  میانگین تولید این محصول از هر هکتار اراضی زیرکشت در خمین ۵ کیلوگرم است و پیش بینی می‌شود امسال ۲۲۰ کیلوگرم طلای سرخ در این شهرستان تولید و روانه بازار شود.

جعفری با بیان اینکه خمین در تولید زعفران در جایگاه نخست استان مرکزی قرار دارد افزود: این شهرستان با داشتن خاک مستعد و آب و هوای نیمه گرمسیری، زمستان ملایم و تابستان گرم و خشک، محل مساعدی برای کشت و تولید زعفران شناخته شده است.

وی اضافه کرد: زعفران خمین با توجه به نوع خاک، شرایط آب وهوایی از عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی در کشور برخوردار است و با استاندارد کشوری مطابقت دارد.

بیش از ۲ دهه از ورود ریزنقش‌های ارغوانی به استان مرکزی می‌گذرد که اشتغال دویست و پنجاه نفر را فراهم کرده و جریان اقتصادی هزار میلیون تومانی در استان ایجاد کرده است.

زعفران کاری در خمین غرب استان مرکزی به دلیل کم آبی رونق پیدا کرد و به سایر شهر‌های استان منجمله، تفرش، منیجان و اراک رسید.

با وجود وضعیت خوب زعفران کاری در زمینه فرآوری اقدامی نشده و پیش بینی می‌شود امسال حدود سیصد کیلوگرم زعفران از مزارع استان برداشت شود.

انتهای پیام / ج


تولید بیش از ۶۰ درصد زعفران استان مرکزی در خمین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۹ آبان ۱۳۹۶
وای من عاشق زعفران هستم هر شب چای زعفران دم میکنم