رئیس کمیسیون فرهنکی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: از تمام رزمندگانی که در این سال‌ها برای برچیدن تروریست‌های داعشی، مردانه جنگیدند، تشکر می‌کنم.

تشکر عضو شورای شهر تهران از رزمندگان جبهه مقاومتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد جواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنکی و اجتماعی شورای شهر تهران در بیست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: نیم ساعت گذشته خبر نابودی فتنه داعش از طرف سردار قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری داده شد.

رئیس کمیسیون فرهنکی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: از تمام ایثارگران و رزمندگانی که در این سال‌ها برای برچیدن تروریست‌های داعشی مردانه جنگیدند و خون دادند، تشکر می‌کنم.

وی در ادامه افزود: روز گذشته و به مناسبت هفته‌ کتاب و کتابخوانی، جلسه‌ای با حضور مدیران کتابخانه‌های سطح شهر تهران در محل شورا برگزار، و دغدغه‌های مدیران کتابخانه‌های سطح شهر مطرح شد.

رئیس کمیسیون فرهنکی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: در این راستا می‌توان به مشکلات مالی گسترده، نیاز مُبرم به تجهیزات فنی و لجستیکی کتابخانه ها، عدم بروزرسانی منابع و نُسخ، فقدان زمینه‌ مناسب برای تبدیل شدنِ کتابخانه‌ها به پاتوق‌های فرهنگی شهر و همچنین وقفه‌ی عمیق در راه اندازی کتابخانه‌های دیجیتالی اشاره کرد.

حق شناس با اشاره به وجود ۱۰۸ کتابخانه در سطح شهر تهران با یک میلیون و ۹۵۰ هزار عضو بیان داشت: این نشانگرِ ظرفیتِ بالقوه‌ عظیم فرهنگی در پایتخت است و باید گفت به دلیل مدیریت نامطلوب در سال‌های اخیر، امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که فقط ۱۰ درصد از اعضای کتابخانه‌های شهر فعال هستند.

عضو شورای شهر تهران با توجه به بررسی بودجه مصوب سال ۹۶ افزود: ۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار، برای «نگهداریِ کتابخانه‌ها و قرائت خانه‌های سطح شهر تهران» در اختیار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران قرار گرفته است که متأسفانه گزارشی از میزان تخصیص و نحوه‌ عملکرد آن نه در سال ۹۶ و حتی در سال‌های قبل، موجود نیست.

وی اضافه کرد: علی رغم پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در خصوص ارائه‌ گزارش عملکرد شهرداری تهران در حوزه‌ فرهنگی و اجتماعی، تاکنون گزارشی غیر از پیشرفت پروژه‌های عمرانی معاونت فرهنگی و اجتماعی به این کمیسیون ارائه نشده است.

حق شناس در پایان تاکید کرد: شایسته است شهردار تهران، نسبت به ارائه‌ گزارش عملکرد واحد‌های فرهنگی و اجتماعی زیر مجموعه‌ شهرداری تهران دستور لازم را صادر کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.