معاون امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره شعر کوتاه استان، گفت: ۷۵۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  رضا رضایی معاون امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بابیان اینکه آخرین‌مهلت ارسال آثار به دومین جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی ۲۵ آبان ماه جاری بود، اظهار کرد: ۷۵۶ اثر از ۱۶۷شاعر استان به دبیرخانه جشنواره شعر کوتاه ارسال شد.

وی بااشاره به مشارکت شاعران به تفکیک هر شهرستان، بیان کرد: در این دوره از جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی، ۷۸ نفر از بجنورد، ۲۹ نفر از شیروان، ۲۸ نفر آشخانه، ۱۷ نفر اسفراین، ۹ نفر فاروج، چهار نفر از گرمه و از شهرستان‌های جاجرم و راز وجرگلان نیز هرکدام یک نفر، آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند.

رضایی بابیان اینکه  این جشنواره در دو بخش موضوعی اصلی و جنبی برگزار می‌شود، تصریح کرد: آثار در بخش اصلی با موضوع آزاد و در بخش جنبی با موضوعات اقتصاد مقاومتی، شهدای مدافع حرم و ادبیات پایداری تعیین شد.

معاون امور فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: در هر یک از بخش‌های شعر سپید و کلاسیک سه برگزیده و در بخش‌های نوقلم و بخش جنبی دو برگزیده معرفی خواهند شد.

رضایی گفت : در بخش اشعار سپید ۶۰ شاعر با ۲۹۲ اثر، اشعار کلاسیک ۴۳ شاعر با ۱۹۴ اثر، اشعار کرمانجی، تاتی و ترکی ۲۸ شاعر با ۱۳۲ اثر، اشعار نوقلم ۱۶ شاعر با ۵۸ اثر و در بخش اشعار جنبی نیز ۲۰ شاعر با ۸۰ اثر در دومین جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی حضور دارند.

وی اظهار کرد: اختتامیه دومین جشنواره شعر کوتاه خراسان شمالی ۹ آذرماه امسال برگزار و برگزیدگان هر بخش تقدیر خواهند شد.

انتهای پیام/آ

ارسال آثار به جشنواره شعر کوتاه

   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.