فرشاد بلفکه و پیام بویری به مدال برنز رقابت های کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان رسیدند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابت های چهار وزن نخست کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان امروز (سه شنبه) در شهر بیدگوشچ لهستان به پایان رسید که نمایندگان ایران به 2 مدال برنز توسط فرشاد بلفکه و پیام بویری در اوزان 71 و 75 کیلو گرم رسیدند و مهدی فلاح و امیر حسین حسینی نیز از دور رقابت ها کنار رفتند.

بر این اساس نتایج کشتی گیران کشورمان در پایان رقابت های چهار وزن نخست به شرح زیر است:

دروزن 71 کیلوگرم فرشاد بلفکه پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 2 بر صفر کراسمیر کروموف از بلغارستان را مغلوب کرد وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی مقابل دانیل کاتاراگا دارنده مدال نقره جهان از مولداوی با نتیجه 7 بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. بلفکه در این گروه مقابل آرتور پولیتایف از اوکراین با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار رده بندی با نتیجه 2 بر یک ریکاردو آبرسیا از ایتالیا را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد. 

در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 5 بر 3 ایوان نیلیپیوک از لهستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل راجبک بیسلطانوف از دانمارک با نتیجه 2 بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد، بویری در این مرحله در مصاف با گلا بولکوادزه از گرجستان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. بویری با شکست 6 بر 2 مقابل میراس بارشیلیکوف از قزاقستان به مدال برنز رسید.

در وزن 85 کیلوگرم مهدی فلاح در دور نخست با نتیجه 3 بر صفر یوآن دیمیتریوف از بلغارستان را مغلوب کرد وی در دور بعد مقابل اسلام عباس اف قهرمان جوانان جهان و نفر پنجم جهان از آذربایجان با نتیجه 2 بر 2 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کشتی گیر مجارستانی، فلاح از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 98 کیلوگرم امیرحسین حسینی در دور نخست با نتیجه 2 بر 2 از سد رینیل دیاز راموس از کوبا گذشت وی در دور بعد مقابل رافال کراجفسکی از لهستان با نتیجه 12 بر 2 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله یک چهارم نهایی مقابل حریف چینی، حسینی از دور رقابت ها کنار رفت.

گفتنی است رقابت های کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان فردا (چهارشنبه) با مشخص شدن نفرات برتر چهار وزن دوم به پایان می رسد و بر اساس مراسم وزن کشی صورت گرفته در 4 وزن دوم نمایندگان ایران به ترتیب زیر مقابل حریفان خود قرار خواهند گرفت:

در وزن 59 کیلوگرم میثم دلخانی در دور نخست با لوییز اورتا سانچز از کوبا کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران آلمان و ژاپن می رود در این وزن 22 نفر وزن کشی کرده اند.

در وزن 66 کیلوگرم که 25 نفر حضور دارند امین کاویانی نژاد در دور اول با مانیش از هند مبارزه می کند و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دور دوم با برنده کشتی گیران قرقیزستان و فرانسه روبرو می شود.

در وزن 80 کیلوگرم مهدی ابراهیمی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف برهان آکبوداک از ترکیه می رود و در صورت شکست این حریف در دور بعد با برنده کشتی گیران قزاقستان، بلاروس و کشتی گیر مجارستان کشتی می گیرد. در این وزن 21 نفر حضور دارند.

در وزن 130 کیلوگرم که 22 نفر به روی باسکول رفته اند امین میرزازاده در دور اول با سینگ مهارس از هند کشتی می گیرد و در صورت گذر از این حریف در دور دوم با برنده کشتی گیران قزاقستان و چک مبارزه می کند.

بنا بر این گزارش اسامی نفرات برتر روز نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

71 کیلوگرم: 1- دانیل کاتاراگا (مولداوی) 2- روبرت فریتسچ (مجارستان) 3- فرشاد بلفکه (ایران) و مورات داگ (ترکیه)
75 کیلوگرم: 1- فاتچ چنگیز (ترکیه) 2- گلا بولکوادزه (گرجستان) 3- پیام بویری (ایران) و اسن آسانوف (قزاقستان)
85 کیلوگرم: 1- اریک زیلواسی (مجارستان) 2- ایوان هوکلک (کرواسی) 3- تونی متسوماکی (فنلاند) و اسلام عباس اف (آذربایجان) ... 11- مهدی فلاح (ایران)
98 کیلوگرم: 1- الکساندر گولو وین (روسیه) 2- ماتی کاسمانن (فنلاند) 3- فاتح باشکوی (ترکیه) و آبودورخیتی علی موجیانگ (چین) ... 10- امیرحسین حسینی (ایران)

رقابت های چهار وزن دوم این مسابقات فردا(چهارشنبه) برگزار می شود و نمایندگان ایران به مصاف حریفان خود می روند.

انتهای پیام/

پایان کار نمایندگان ایران در روز نخست رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی امید های جهان با 2 مدال برنز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار