معاون اجتماعی و سیاسی استاندارگفت: اقدامات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف عمرانی برای خدمت رسانی به مردم در دولت‌های گذشته و فعلی انجام شده که نتیجه آن کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

نتیجه اقدامات عمرانی در سیستان و بلوچستان کاهش آسیب‌های اجتماعی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی اصغر جمشیدنژادمعاون اجتماعی و سیاسی استاندار در نشست شورای اداری و تامین خاش با حضور رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شاخص‌های توسعه انسانی، فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی و ... در دولت یازدهم و دولت جدید ارتقا یافته است.

وی افزود: حضور نمایندگان مردم از استان‌های مختلف کشور در سیستان و بلوچستان و منطقه خاش را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم با همت این عزیزان و تلاش‌های دولتمردان شاهد ارتقای شاخص‌های خدمت باشیم.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در این نشست گفت: داشتن رویکرد عدالت محوری، رفع تبعیض و انتصابات بر اساس شایستگی نقش مهمی در رفع آسیب‌های اجتماعی در سیستان و بلوچستان و منطقه خاش دارد.

علی کرد بر ضرورت ایجاد کارگاه‌های تولیدی و صنعتی مانند کفش، چرم، فرآوری و بسته بندی خرما و پسته، کارگاه‌های آموزشی و تولیدی و توجه به ظرفیت‌های صنایع دستی مانند گلیم بافی، فرش، سوزن دوزی و حمایت از سرمایه گذاران، ایجاد مراکز فنی و مهارتی در میرجاوه و مراکز بخش ها، حمایت از پشت نوبتی‌ها و محرومان در سازمان بهزیستی و کمک به ایجاد مراکز و کمپ‌های ترک اعتیاد تاکید کرد.

وی گفت: اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته، تجهیز ادارات بهزیستی، رفع مشکلات مسکن مددجویان زیرپوشش بهزیستی، ایجاد بیمارستان ۹۶ تختخوابی تامین اجتماعی و اختصاص نیرو‌های درمانی و بهداشتی، حمایت ویژه از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد، بالا بردن ظرفیت تولید و حمایت از نیرو‌های بومی در سیمان خاش، رفع مشکلات کارگران سیمان و کشت و صنعت گوهرکوه و حمایت از کشاورزان و فعالان صنعتی از دیگر نیاز‌های منطقه است.

امام جمعه خاش نیز در این نشست اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس و دولتمردان منشأ خیر و رحمت هستند و به برکت تلاش‌های آنان گام‌های ارزشمندی در مسیر ارائه خدمت به مردم و کاهش مشکلات جامعه برداشته شده است.

حجت الاسلام غلام رضا دهقان اهمیت خدمت رسانی به مردم ساکن در مناطق محروم و برنامه ریزی برای کاهش معضلات طلاق و افزایش ازدواج آسان جوانان، قاچاق انسان و کالا و سوخت و مقابله با بیکاری را در دولت و مجلس خواستار شد تا دغدغه‌های مردم مرتفع شود.

مولوی محمد عثمان قلندرزهی امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش نیز در این نشست اهمیت مسئولیت پذیری و خدمت رسانی به مردم را متذکر شد و گفت: تلاش مسئولان برای حل مشکل تامین آب آشامیدنی شهرستان از کارواندر، گسترده کردن تجارت‌های مرزی، اشتغالزایی و مقابله با فقر و اختصاص اعتبارات ویژه از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر برای انجام خدمت و کمک به حل مشکلات اجتماعی است.

فرماندار خاش نیز با گرامیداشت هفته بسیج و اشاره به ظرفیت‌های منطقه در حوزه‌های مختلف بیان کرد: خدمات دولت در ابعاد مختلف با هدف محرومیت زدایی و امید آفرینی انجام می‌شود.

محمداکبر چاکرزهی افزود: تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اختلافات طایفه ای، مقابله با معضلات حاشیه نشینی، بیکاری، قاچاق سوخت و انسان از برنامه‌های مهم دولت بوده که با همکاری مسئولان در دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف، علما و معتمدان طرح‌های خوبی به انجام رسیده است.

وی ضرورت ارائه آموزش به نیرو‌های کار و تسهیل در امر خدمت رسانی به مرزنشینان، سرمایه گذاران و مردم محروم منطقه را خواستار شد و تاکید کرد: وجود فرآیند‌های پیچیده برای صدور مجوز‌ها به منظور اجرای طرح‌های اشتغالزایی از دغدغه‌های مهم مردم است.

 رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به همراه معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف بررسی وضعیت مشکلات مردم به سیستان و بلوچستان سفر کرده اند.

انتهای پیام /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار