وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد تحقیقات درباره رفتار ناشایست چند کارمند این وزارتخانه در جریان سفر «دونالد ترامپ» به آسیا، آغاز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس‌ای تودی؛ ماجرای ارتکاب اعمال غیراخلاقی سه مقام نظامی آمریکا در جریان سفر ۱۲ روزه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور، به آسیا موجب شد پنتاگون تصمیم بگیرد تحقیقات گسترده‌ای درباره چندین کارمند دیگر این سازمان که در سفر ۱۲ روزه، رئیس جمهور را همراهی کردند، انجام دهد.

واشنگتن پست پیش از این اعلام کرده بود سه نظامی آمریکایی که به اعمال غیراخلاقی متهم شده اند در خدمت آژانس ارتباطات کاخ سفید بودند. آن‌ها متهم هستند در جریان سفر ترامپ به ویتنام، با زنان خارجی ارتباط نامناسبی برقرار کردند.

«مارک رایت»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، در این باره گفت: ما از اقدامات خلاف اخلاقی که در طول سفر ۱۲ روزه رئیس جمهور به آسیا صورت گرفت، آگاهی پیدا کردیم و تحقیقات گسترده‌ای در این زمینه آغاز شده است.

با توجه به تکرار شدن چنین مواردی در میان پرسنل نظامی آمریکا، پنتاگون بیش از هر زمان دیگری برای مقابله با فساد اخلاقی میان کارمندان خود تحت فشار قرار دارد.

در حادثه مشابه دیگری، زمانیکه «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور آمریکا، ماه اوت به پاناما سفر کرده بود، ۴ کارمند دیگر از آژانس ارتباطات کاخ سفید به اعمال غیراخلاقی متهم و پیش از اتمام سفر مایک پنس به واشنگتن برگردانده شدند. شغل رسمی این افراد در کاخ سفید از آن‌ها گرفته شد.

 

انتهای پیام/

تحقیق پنتاگون درباره رفتار ناشایست چند نفر از نظامیان آمریکایی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار