وجود۱۱۰ کتابخانه در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی از وجود ۱۱۰ کتابخانه در استان خبرداد که جزو افتخارات استانی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛شهرام خدایی مدیرکل کتابخانه‌های آذربایجان‌شرقی در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با اشاره به عملکرد کتابخانه‌های استان گفت: نهاد کتابحانه‌ای یک مجموعه ویژه‌ای بوده که نیاز به فعالیت مردم در آن دارد و از این رو نیاز به برنامه‌های خاصی در این راستا دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ کتابخانه در استان وجود دارد که جزو افتخارات استانی است، ابراز کرد: در طول سال جاری پنج کتابخانه دیگر به مجموعه کتابخانه استان اضافه خواهد شد که از جمله آنها دو کتابخانه در مراغه همچنین کتابخانه مشایخ، هریس و آذرشهر هرکدام یک کتابخانه که تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان با تاکید به برخی تنگناها از جمله تملک دارایی و غیره بیان کرد: این موضوعات مانع راهی برای توسعه کتابخانه‌ای برایمان نبوده و در حال حاضر ۱۰ کتابخانه در حال توسعه و نوسازی هستند که تا پایان سال مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی اذعان داشت: یک میلیون و ۱۳۳ هزار جلد کتاب در سال گذشته با مستندات به امانت داده شده و تقریباً یک سوم جمعیت استان یک جلد کتاب را مطالعه کرده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان افزود: علاوه بر امانت‌دهی،کتب زیادی نیز خریداری شده است که جدا از امانت دادن کتاب است.

وی با بیان اینکه چنین نیست که مردم تبریز کتاب نمی‌خوانند،گفت: در کتابخانه تبریز بیش از ۱۰ هزار نفر ماهانه کتاب‌های این کتابخانه را به امانت گرفته و مطالعه می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان یادآور شد: همکاران زیادی در کتابخانه‌های استان به عنوان طلایه‌داران حوزه کتاب نمونه کشوری و استانی انتخاب شده‌اند.

وی خیران کتابخانه‌ساز استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: در استان انجمن خیران کتابخانه‌ساز استان وجود دارد که چندین پروژه ساخت کتابخانه در دست دارند و دو خیر از شهرستان بناب هر کدام یک پروژه خیرساز را برای احداث آماده کرده‌اند.

خدایی ادامه داد: خانواده قره‌چمنی ساختمان شماره دو کتابخانه تبریز را که بزرگترین کتابخانه کشور خواهد بود را در حال ساخت دارند.

وی با اشاره به اینکه پروفسور سعادت‌خواه نیز در حال ساخت یک کتابخانه در منطقه مارالان هستند، تصریح کرد: پروژه‌های در آذرشهر، شبستر و روستای شجاع از منطقه آزاد ارس در راستای کتابخانه‌سازی وجود دارد که در ماه‌های آتی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های استان به طرح کرامت 2 با همکاری سپاه عاشورا اشاره کرد و افزود: از سپاه عاشورا خواسته‌ایم تا در این طرح، دو طرح کتابخانه‌سازی را نیز جزو برنامه خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/ش

بیش از یک میلیون جلد کتاب به امانت داده شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.