۶ هزار و ۳۵۸ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران در ۶ ماه نخست امسال از دوره‌ های آموزشی پیشگیری ازاعتیاد بهره‌ مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، بشیر عالیشاه معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه کارگاه آموزشی با هدف توانمندسازی فکری و فرهنگی خانوار‌های تحت حمایت برگزار می‌شود، گفت: ۶ هزار و ۳۵۸ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران در ۶ ماه نخست امسال از دوره‌ های آموزشی پیشگیری ازاعتیاد بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی مددجویان و فرزندان آن‌ها با عوارض و خطرات انواع مواد مخدر آشنا شده و روش‌های پیشگیری و چگونگی مقابله با آن‌ها را فرا می‌گیرند، افزود: کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای زنان سرپرست خانوار، مستعدان اشتغال و خودکفایی، دانش آموزان، همسران جوان، و ساکنان مناطق ویژه اجتماعی برگزار شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران گفت: در این دوره‌ها موضوعاتی مانند، آموزش مهارت‌ های زندگی، راهکار‌های پیشگیری از اعتیاد، تاثیر خانواده در گرایش جوانان به اعتیاد، عوامل گرایش جوانان به مواد مخدر، اثرات سوء مصرف مواد مخدر و نحوه شناسایی انواع مخدر به مددجویان آموزش داده شد.

وی با توجه به نقش مهم خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی افزود: با برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها، تلاش می‌شود روش‌های صحیح پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی و فرزند پروری را ارائه داده و از گرایش فرزندان به سمت اعتیاد جلوگیری کنیم.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در ۲۹۱ ساعت برای مددجویان برگزار شد، گفت: بشترین افراد بهره‌مند شده از این دوره‌ های آموزشی زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان تحت حمایت بودند.

عالیشاه با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۵ هزار و ۳۶۰ مددجو در کارگاه‌ های آموزشی مهارت‌ های اساسی زندگی شرکت کردند، گفت: موضوعات این دوره آموزشی شامل عزت نفس، مهارت کنترل خشم، مهارت حل مسئله و تصمیم گیری بوده است.

وی با بیان اینکه این دوره‌ ها برای کودکان، دانش آموزان همسران جوان و زنان تحت حمایت برگزار شد، افزود: هدف از اجرای این دوره‌های آموزشی ارتقاء سطح بینش خانوار‌ها نسبت به این آسیب‌ ها بوده است.

انتهای پیام/ م

آموزش پیشگیری از اعتیاد برای مددجویان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.