رئیس اداره ایمنی بنادر و دریانوردی بوشهر:

آماده‌باش نیروهای امداد دریایی بوشهر/ ۱۱ نفر نجات یافتند

بوشهر - رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر از آماده‌باش نیروهای امدادونجات دریایی در بوشهر خبر داد و گفت: در دو حادثه ۱۱ نفر نجات یافتند.

آماده‌باش نیروهای امداد دریایی بوشهر/ ۱۱ نفر نجات یافتند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،احسان گلستانی اظهار کرد: از ساعات اولیه اعلام اخطاریه هواشناسی با توجه به حساسیت منطقه دریایی تحت پوشش اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر با دستور مدیرکل بنادر ودریانوردی استان بوشهر کارگروه ویژه‌ای برای مدیریت بحران‌های دریایی تشکیل شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در این مدت تمامی واحدهای مرتبط با امداد و نجات و جستجو دریایی این اداره کل  در تمامی شهرستان های استان به حالت آماده باش در آمدند.

لنج باری غرق شد/ ۶ نفر نجات یافتند

وی افزود: ساعت ۲ بامداد چهارشنبه یک فروند لنج باری که از دبی عازم بندر دیلم بود در محدوده ۴۵ مایلی جنوب شرقی خارگ و ۳۰ مایلی بندر بوشهر با ۶ نفر سرنشین بعد از غرق شدن لنج به اعلام اضطرار خود را از طریق مالک لنج به اداره کل بنادر و دریانوردی اعلام کرد.

گلستانی اضافه کرد: بلافاصله ناجی ۹ از جزیره خارگ، ناجی ۲ از بندر عامری و ناجی ۲۰ به محدوده عملیاتی اعزام شدند که خوشبختانه به همت نیروهای سپاه دریایی عملیات امداد و نجات این لنج باری با موفقیت به پایان رسید.

نجات ۵ نفر در نزدیکی خورخان

وی تصریح کرد: همزمان دومین حادثه در سمت خورخان یک لنج باری غرق شده با ۵ نفر سرنشین اعلام اضطرار کرد که بلافاصله با هماهنگی اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر ناجی ۲ از عامری به محل مورد نظر اعزام می شود.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر ودریانوردی استان بوشهر بیان کرد: خوشبختانه توسط یک لنج باری در مسیر این ۵ نفر نجات یافته و توسط ناجی ۲ به بندر عامری منتقل می شوند.

پوشش کل محدوده عملیاتی استان

وی خاطرنشان کرد: تمامی محدوده عملیاتی استان بوشهر در حال حاضر توسط شناورهای جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تحت پوشش است.

گلستانی افزود: ۵ شناور جستجو و نجات دریایی با آمادگی کامل و نفرات زبده آماده خدمت رسانی در مناطق عملیاتی عسلویه، عامری، بوشهر و خارگ هستند که دریانوردان می‌تواند با شماره تلفن ۱۵۵۰ در مواقع اضطرار از کمک این شناورها بهره مند شوند.

انتهای پیام/پ

لنج باری غرق شده و نجات تمامی افراد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.