مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهارگفت: مهمترین نیاز چابهار به عنوان یک نقطه راهبردی و اتصال به آب‌های اقیانوسی توسعه حمل و نقل ریلی، جاده ای، بندری و هوایی است.

مهمترین نیاز چابهار توسعه حمل ونقل ریلی، جاده ای، بندری وهوایی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار  اظهار داشت: چابهار یکی از بهترین نقاط ایران و به عنوان چهار راه ارتباطی برای اتصال کشور‌های منطقه است.

وی افزود: ساخت فرودگاه بین المللی، تکمیل راه آهن چابهار- سرخس، افتتاح طرح توسعه بندر شهیدبهشتی، احداث بزرگراه و آزادراه چابهار- میلک و اتصال مناسب این منطقه به شهر‌های پرجمعیت کشور می‌تواند اقتصاد و تجارت منطقه را متحول کند.

کردی تصریح کرد: هم اینک راه آهن چابهار- زاهدان با پیشرفت ۲۷ درصدی در حال ساخت است و مجوز احداث فرودگاه بین المللی نیز سال گذشته از سوی کمیته فضایی کشور صادر شده است.

بهره برداری از فاز نخست بندر شهید بهشتی

وی گفت: فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار با هزینه یک میلیارد دلار تکمیل و بزودی به بهره برداری می‌رسد و ظرفیت بندر به هشت و نیم میلیون تن خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: چابهار به عنوان کانون توسعه جهانی مطرح است و کشور‌های آسیای میانه و افغانستان را به آب‌های اقیانوسی و آزاد متصل می‌کند.

کردی  ادامه داد: برای نقش در اقتصاد ملی طرح‌های بزرگی نظیر پتروشیمی با ظرفیت هشت و نیم میلیون تن و فولاد با ظرفیت ۱۰ میلیون تن در چابهار پیش بینی شده است.

وی گفت: توسعه زیرساخت‌ها از نیاز‌های مهم چابهار است و این شهرستان با داشتن ۲۸۳ هزار نفر جمعیت ۱۱۵ کیلومتر مرز آبی و ۱۳۵ کیلومتر مرز زمینی در نزدیک‌ترین فاصله آب‌های آزاد جهان (اقیانوس هند) قرار گرفته است.

کردی تصریح کرد: چابهار در خارج از محدوده بحران، پر تنش و پرترافیک آب‌های خلیج فارس واقع شده است و به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران نقش ملی و بین المللی در توسعه ایران اسلامی دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: از نقاط قوت مهم چابهار حمل و ترانزیت کالا به افغانستان است و این مسیر بهترین و کم هزینه‌ترین مسیر برای واردات و صادرات کالا‌های این کشور است.

وی بر راه اندازی خط منظم کشتیرانی در بندر چابهار تاکید و خاطرنشان کرد: هم اینک گندم اهدایی دولت هند به افغانستان پس از انتقال به بندر چابهار بوسیله کامیون از مسیر چابهار- میلک به این کشور حمل می‌شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار