معاون فناوری دادگستری؛

58هزار اوراق قضائی در کرمان به صورت الکترونیک ابلاغ شد

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: از مجموع 140هزار و 738فقره ابلاغ قضائی، 58هزار و836فقره به صورت الکترونیک ابلاغ شده است.

58هزار اوراق قضائی در کرمان به صورت الکترونیک ابلاغ شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانبنا به اعلام دادگستری کرمان،حمید خالقی گفت:حوزه های قضائی رودبار جنوب،سیرجان و مجتمع دادگاه های تجدید نظر کرمان با 49درصد ابلاغ الکترونیک بیشترین درصد ابلاغ الکترونیک در سطح استان را کسب نموده اند.

وی در رابطه با مزایای ابلاغ الکترونیک اوراق قضائی و عضویت در سامانه ثنا،اظهار کرد: صرفه جویی در هزینه ها، کوتاه شدن فرآیند دادرسی،حفظ حریم خصوصی و آبروی افراد،جلوگیری از تشریفات طولانی ابلاغ در داخل کشور و زمان بر نبودن ابلاغ اوراق قضایی و.. از مزایای ابلاغ الکترونیکی است.

وی تصریح کرد:سامانه ثنا رضایت‌مندی بیشتر شهروندان از طریق خدمات‌رسانی باکیفیت و آسان‌تر و کوتاه شدن فرآیند دادرسی را بدنبال داشته است.

خالقی افزود:در شیوه جدید ابلاغ اوراق قضائی مشکلات مردم در شیوه سنتی رفع شده است و از رفت و امد آنها به سیستم قضایی جلوگیری و نیازی به مراجعه معمولی به درب منزل مردم وجود ندارد.

این مقام قضائی تصریح کرد:جلوگیری از تضییع حق و حقوق مردم از طریق ابلاغ به موقع اخطاریه و احضاریه ،استفاده از بستر فضای مجازی در جامعه ،افزایش سرعت ابلاغ،اجرای ابلاغ در مدت مناسب،کاهش و حذف بسترهای جرم خیز در ابلاغ و رفع اطاله دادرسی از دیگر مزایای ثبت نام در سامانه ثنا می باشد.

انتهای پیام/ح

58هزار اوراق دادگستری به شکل الکترونیک ابلاغ شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار