رئیس فدراسیون هنرهای رزمی سواره جهان گفت :برگزاری مسابقه رزمی سواره جهان بخشی از افتخار تاریخی ایرانیان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛    یانگ ساپ کیم رئیس فدراسیون هنرهای رزمی سواره جهان گفت: برگزاری نخستین دوره مسابقه رزمی سواره جهان در ایران بخشی از افتخار تاریخی ایرانیان است.

یانگ ساپ کیم Youngsup kim امروز پنجشنبه در آغاز رقابت های هنرهای رزمی سواره جهان در روستایی تاریخی سریزد شهرستان مهریز از توابع استان افزود: برای من افتخار است که برای نخستین بار و در اولین دوره هنرهای رزمی سواره در کشور اسلامی ایران حضور یافتم، چون این مسابقات افتخاری برای ایران محسوب می شود.

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی برای تاریخ این رشته در ایران احترام زیادی قائل است و از فعالیت های انجام شده برای برگزاری این مسابقات که با حضور برترین های دنیاست، تشکر می کنم.

وی گفت: فدراسیون جهانی آماده است، ضمن حمایت برای زنده نگهداشتن تاریخ این کشور در این رشته جذاب به مسئولان ایرانی کمک کند.

یانگ ساپ کیم یادآور شد: فدارسیون جهانی آمادگی خود را برای برگزاری رقابت های جهانی در استان یزد و همچنین توسعه هنرهای رزمی سواره اعلام می دارد.

نخستین دوره مسابقات جهانی هنرهای رزمی سواره از امروز به مدت 2 روز و با حضور 25 سوارکار از مجارستان، لهستان، قطر، فنلاند، فرانسه، سوئد، رومانی، بلغارستان، آلمان، کره جنوبی و ایران برگزار می شود.

مسابقات سوارکاری سنتی رزمی با لباس ویژه و سنتی برگزار می شود و سوارکاران این رشته ورزشی، سوار بر اسب، اهداف مورد نظر را با تیر و کمان هدف قرار می دهند.

با تحقیقات صورت گرفته و مستندهای موجود مشخص شده است ایران قدیمی‌ترین تاریخچه را در هنرهای رزمی سواره دارد.

این رقابت ها همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و بازدید سوارکاران از آثار تاریخی یزد و شهرستان مهریز برگزار می شود.

روستای سریزد با یکهزار نفر جمعیت در 10 کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.

استان یزد دارای 300 باشگاه سوارکاری و افزون بر 6 هزار راس اسب اصیل عرب است.

انتهای پیام/ ی

آغاز رقابت های هنرهای رزمی سواره جهان در روستایی تاریخی سریزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار